تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

نماینده زنان و جوانان خطاب به پزشکیان:حقوق محذوفین را فریاد بزنید+ فیلم

نیکان آرخی، به عنوان نماینده زنان و جوانان در اصفهان خطاب به پزشکیان گفت:آقای دکتر پزشکیان سلام، خوش‌آمد می‌گویم به شما و هیأت همراهتان حضور در شهر اصفهان، شهر گنبد‌های فیروزه‌ای رو به زوال، شهر زاینده‌رود رو به احتضار را

اقتصاد۲۴-رخداد‌های پیش‌بینی‌ناپذیر یک ماه اخیر سبب شد که امروز ما و شما اینجا ایستاده باشیم. ما به عنوان بخشی از مردمی که در این سال‌ها هر روز تحقیر شده‌ایم، در معرض حذف قرار گرفته‌ایم و نادیده انگاشته شده‌ایم و شما به عنوان کاندیدایی که توانسته‌اید از سد ستبر صلاحیت‌سنجی شورای نگهبان رد شوید و سودای ریاست جمهوری داشته باشید. ما، اما پرسش‌های مهمی از شما داریم.

آقای دکتر پزشکیان

آیا شما اراده‌ای بر پیروزی در این رقابت و رییس جمهور شدن دارید یا خیر؟ پیروزی در این رقابت بدون همراهی زنان این سرزمین اتفاق نخواهد افتاد. زنانی که هر روز به خاطر حقوق بدیهی و بنیادی شان، معیشت، آزادی‌های مشروع، انتخاب نوع پوشش و ده‌ها مسأله‌ی خرد و کلان دیگر در حال جنگ هستند؛ جنگ با سنت‌ها، قوانین و رویکرد‌های ناعادلانه و غیرمنصفانه‌ای که تنها یک قصد دارند: حذف آن‌ها از عرصه‌ی عمومی جامعه. زنانی که تحقیر‌ها و توهین‌های گشت ارشاد هر روز دامن‌گیرشان است و فریادرسی ندارند.

آقای دکتر پزشکیان

آیا شما آمده‌اید که تنها تنور انتخابات را گرم کنید یا می‌خواهید از این تنور نانی هم برای ملت پخته شود؟ تنور این انتخابات بدون حضور جوانان گرم نخواهد شد. جوانانی که نه کسی به پرسش‌ها و ابهام‌هایشان درباره‌ی دیروز پاسخ می‌دهد، نه کسی برای امروزشان برنامه‌ای دارد نه کسی به فکر فردایشان است. جوانانی که آزادی آرزویی دست نیافتنی برایشان است که در آن سوی مرز‌ها دنبالش می‌گردند و عدالت را جز دروغی برای غارت و چپاول سرمایه‌های سرزمین‌شان نمی‌دانند. جوانانی که امروز در حسرت رفاه، شغل و به رسمیت شناختن سبک‌های مختلف زندگی هستند و قرار نیست مهاجرت، خودکشی، اعتیاد و افسردگی سرنوشت محتوم‌شان باشد.

آقای دکتر پزشکیان

آیا شما می‌خواهید در این انتخابات تاریخ‌ساز شوید یا فقط به بودن نامتان لابلای صفحات فرعی تاریخ این سرزمین و این مردم بسنده کرده‌اید؟ اگر می‌خواهید تاریخ‌ساز باشید فریاد بزنید. خواسته‌های محرومین و مظلومین این جامعه که به حاشیه رانده شده‌اند و فریادرسی ندارند را فریاد بزنید. حقوق محذوفین این جامعه را با صدای رسا و در چارچوب همین قوانین موجود فریاد بزنید. روایت زندگی آن‌ها که صدایی در حاکمیت ندارند را فریاد بزنید. کسی از شما نمی‌خواهد خودتان نباشید، دروغ بگویید یا وعده‌های فریبکارانه بدهید، چون شما در این انتخابات رقیبی جز خودتان ندارید، اما هر آنچه هستید را با صلابت بیشتر و با اراده‌ی معطوف به پیروزی فریاد بزنید. ما از سکوت‌ها خسته‌ایم. فریاد ما فراموش‌شدگان باشید...

منبع: امتداد

ارسال نظر