تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۳

شایعه تعیین‌کننده که سرنوشت انتخابات را تغییر می‌دهد

طی ساعات اخیر اخباری مبنی اجماع نامزد‌های جریان اصولگرا برای کناره‌گیری به نفع محمدباقر قالیباف برای رویارویی با مسعود پزشکیان قوت گرفته است.

اقتصاد۲۴-در آمار و ارقام بسیاری از نظرسنجی‌ها سبد رای قالیباف بزرگتر از سبد رای سایر نامزد‌های اصولگرا از جمله سعید جلیلی است که شایعه انصراف دسته جمعی دیگر نامزد‌های این طیف در انتخابات هشتم تیر را جدی‌تر کرده است. در صورتی که جلیلی به نفع قالیباف انصراف دهد، سبد رای بزرگ قالیباف بزرگتر می‌شود و حتی امکان پیروزی او در دوره اول دور از ذهن نیست هر چند کار آسانی هم نیست. چون دو قطبی سازی با قالیباف سخت‌تر از دوقطبی‌سازی با جلیلی است. مهمترین پیامد ائتلاف انتخاباتی جلیلی و قالیباف کاهش روحیه کمپین پزشکیان است.

بر اساس اخباری که امروز از اردوگاه اصولگرا درز کرده قرار است تا عید غدیر جلیلی، قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی به نفع قالیباف از ادامه رقابت با تنها کاندیدای جناح اصلاحات انصراف دهند تا دوقطبی قالیباف - پزشکیان شانسی باشد برای پیروزی جناح راست در انتخابات هشتم تیر.

* محسن رضایی، که در این دوره از انتخابات با عدم حضور خود طیف گسترده‌ای از محافل سیاسی را غافلگیر کرده و از او به عنوان پدرخوانده جدید طیفی از جریان اصولگرا نام برده می‌شود در یک پالس توئیتری خطاب به چهار نامزد انتخابات اعلام کرد: اجماع جریان انقلابی یک ضرورت ملی برای کارآمدی و شتاب در پیشرفت کشور پس از انتخابات است.

منبع: برترین ها
ارسال نظر