تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۳

بازار امروز شاهد دو پیش بینی متفاوت از سوی معامله گران درباره روند حرکت قیمت سکه است؛ گروهی معتقدند مسیر نزولی تداوم خواهد داشت، اما گروهی دیگر از فعالان بازار نظر دیگری دارند.

اقتصاد ۲۴- بازار در حالی به پایان هفته سوم تیر نزدیک می‌شود که قیمت‌ها همچنان در مسیر نزولی در حال حرکت هستند و طلا و سکه کانال‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دهند. روز سه شنبه سکه امامی نتوانست برای ماندن در کانال ۴۰ میلیون تومان مقاومت کند و با از دست دادن آن، به کانال ۳۹ میلیون تومان وارد شد. قیمت سکه امامی روز گذشته با ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بازگشایی کرد، اما در نیمه دوم معاملات مسیر نزولی را در پیش گرفت و حدود ۳۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

به گزارش اقتصادنیوز، نکته جالب توجه در بازار سکه، قیمت سکه گرمی بود که همچنان با وجود فعال شدن جناح کاهشی در بازار و افت محسوس قیمت ها، ثبات قیمت را تجربه کرده است و حدود شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. این در حالیست که حباب سکه گرمی به دلیل توقف قیمت آن و کاهش قیمت دلار و اونس طلا افزایش را تجربه کرد و به ۶۷ درصد رسید.

طلای آبشده هم وضعیتی مشابه با سکه را تجربه کرد و در حالی روز گذشته در میانه کانال ۱۴ میلیون تومان قرار گرفت که به دلیل پایین‌تر بودن قیمت بازار از ارزش ذاتی طلای آبشده، حباب آن برای چهارمین روز متوالی منفی شد. در بازار جهانی هم قیمت اونس طلا مسیر نزولی را در پیش گرفت و در لحظه نگارش این گزارش ۲۳۶۸ دلار قیمت خورد. قیمت دلار هم معاملات بازار ارز از کانال ۵۹ هزار تومان فاصله گرفت و با افت قیمت حدود ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان ارزش گذاری شد. دلار در جریان معاملات پشت خطی هم مسیر نزولی روز سه شنبه را ادامه داد و با توقف در میانه کانال ۵۸ هزار تومان، ۵۸ هزار و ۴۷۰ تومان قیمت خورد.


بیشتر بخوانید: درخشش طلا در بازارهای جهانی


معامله گران معتقدند با توجه به کاهش قیمت اونس طلا و دلار که همواره قیمت سکه متاثر از آن‌ها مسیر خود را تعیین می‌کند؛ امروز در بازار شاهد عقب نشینی قیمت فلز گرانبهای داخلی در کانال ۳۹ میلیون تومان خواهیم بود. بنابر بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، سکه آخرین بار در تاریخ ۲۷ خرداد ۳۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت خورد و سپس به مسیر نزولی خود ادامه داد و تا مرز حمایت ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم پایین آمد. معامله گران معتقدند اگر سکه بتواند امروز در زیر این مرز مهم تثبیت دهد؛ شاهد کاهش قیمت بیشتر آن خواهیم بود.

همچنین تحلیلگران فنی با تاکید بر روند نزولی حباب طلای آبشده در بازار، معتقدند میل به افزایش در بازار سکه وجود ندارد و قیمت‌ها امروز هم مسیر نزولی را تجربه خواهند کرد.

در مقابل گروهی دیگر از فعالان بازار طلا و سکه معتقدند مسیر قیمت‌ها از نزول به صعود تغییر خواهد کرد. به گزارش اقتصادنیوز، این گروه سه دلیل مهم برای ادعای خود دارند و معتقدند بازار در حالت اشباع فروش و واگرایی مثبت قرار گرفته است و برای تخلیه نیازمند بازگشت به مسیر افزایشی است. دومین دلیل مهم برای تغییر مسیر بازار، رسیدن قیمت‌ها به کف کانال صعودی است که تجربه نشان داده است هر زمان قیمت‌ها به کف کانال صعودی خود می‌رسند، تغییر روند می‌دهند و راه افزایش را در پیش می‌گیرند. دلیل سوم کاهش حباب صندوق‌های طلا در روز سه‌شنبه بود که به کمترین میزان در سه ماه گذشته رسید.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر