تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
نماینده رفسنجان و انار در مجلس:

صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش بنیان کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را خوب توصیف کرد و در عین حال از مسئولان این صندوق خواست شناسنامه‌ کاملی از این شرکت‌ها برای حمایت حداکثری از آنها تهیه کند.

اقتصاد24 - احمد انارکی‌محمدی نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و حمایت‌های خوب صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به خبرنگار اقتصاد24 گفت: این صندوق در مدت فعالیت خود توانست حمایت‌های مالی خوبی را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهد. به نظر من لازم است که این صندوق، شناسنامه‌ای از کل شرکت‌های دانش بنیان را تهیه کند تا بتواند حمایت‌های بیشتری از آنها به عمل آورد.

به گفته وی، تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت تخصصی و برای حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان ابتکار بسیار جالب و قابل تقدیری بود که باید قدر آن را دانست و منابع لازم را در این زمینه تامین کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از صندوق نوآوری و شکوفایی خواست در دوره تحریم‌ها حمایت بیشتری از شرکت‌های دانش بنیان به عمل آورد و در ادامه تصریح کرد: شاکله اصلی این شرکت‌ها نخبگان و جوانانی هستند که در جامعه درگیر بروکراسی‌های اداری شده و بدون هیچ چشم‌داشتی کار کرده‌اند ولی در شرایط فعلی باید مرجعی وجود داشته باشد که به درستی به آن‌ها پاسخ دهد. مدیران اینگونه صندوق‌ها باید به این سمت بروند که نگاه ویژه‌ای به این شرکت‌ها داشته و با این تفکر که این افراد، خاص هستند تسهیلات ویژه با سود کمتری به آن‌ها ارائه دهند.

انارکی‌محمدی در عین حال خطاب به شرکت‌های دانش بنیان گفت: این شرکت‌ها هم باید به سمت تامین نیازهای اصلی جامعه و ظرفیت‌های موجود بروند و شعار اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده‌اند را به منصه ظهور برسانند. اگر این روند منطقی پیش برود هم نیاز کشور برطرف می‌شود و هم در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

نماینده رفسنجان و انار در ادامه نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در عبور از تحریم‌ها را مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه هزینه‌ها در شرکت‌های دانش بنیان مقرون به صرفه است و در عین حال کار آنها نیز یک کار علمی، تخصصی و به‌روز است، می‌توانیم از ظرفیت‌های این شرکت‌ها برای تامین نیازهای جامعه به نحو احسن بهره‌برداری کنیم. شرایط فعلی بهترین زمان برای استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها است زیرا آنان می‌توانند در برون‌رفت از تحریم‌ها کمک شایانی به کشور کنند.

وی پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های گذشته را خوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر در بهترین دوره برای حمایت از این شرکت‌ها قرار داریم، زیرا هم بروکراسی‌های اداری کمتر شده و همچنین دانشگاه‌ها وارد عمل شده‌اند. امروز دنیا نیز به سمت دانشگاه‌های نسل سوم یعنی کارآفرینی رفته است، هرچند که دانشگاه‌های ما هنوز در دوره آموزش و پژوهش بسر می‌برند. شرکت‌های دانش بنیان پل ارتباطی بین دانش و صنعت هستند و در این مدت کوتاه ارتباط خوبی را در این راستا ایجاد کرده‌اند.
ارسال نظر