تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۳
صبوری بازار سرمایه تا تشکیل کابینه دولت چهاردهم

پیش بینی بورس در هفته پیش رو

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه، در پیش بینی بورس هفته آینده بیان کرد: «بازار تا مشخص شدن کابینه دولت چهاردهم صبر خواهد کرد. از این رو چهارمین هفته معاملاتی تیرماه، احتمالا با جو متعادل معاملات همراه خواهد بود.»

اقتصاد ۲۴- سومین هفته تابستان که با چاشنی معرفی رئیس جمهوری چهار سال آینده کشور همراه بود، غیرمنتظره پیش رفت. از این جهت که سهامداران و کارشناسان، انتظار جو مثبت طولانی‌تری را پس از انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهوری منتخب، داشتند. این سنتیمنت مثبت، اما تنها در روز شنبه و با ارفاق در روز یکشنبه، جریان غالب معاملات بود.

کارشناسان تالار شیشه‌ای بر این عقیده‌اند که بازار به نقطه‌ای رسیده که از ایده‌های روی کاغذ و تئوریک استقبال نمی‌کند و تا زمان اجرای تصمیمات و عملی شدن آن‌ها صبر می‌کند. با وجود این، می‌توان کاهش ترس سرمایه‌گذاران و اهالی تالار شیشه‌ای را به‌وضوح در سنتیمنت بازار سرمایه دید. مشخصاً بازار سهام تا پایان سال، چشم‌انداز روشنی دارد و بالاتر از بازار‌های موازی، به سهامداران خود بازدهی خواهد داد.

بازار سرمایه تا مشخص شدن کابینه دولت چهاردهم منتظر خواهد ماند

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه، ضمن بررسی شرایط فعلی بازار در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح داد: «بازار در هفته‌ای که گذشت و مشخصا در روز شانزدهم تیرماه، با توجه به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، واکنشی مثبت و فوق‌العاده نشان داد. اما در ادامه روز‌های معاملاتی هفته، جهش و حرکت خاصی از بازار مشاهده نشد. از سوی مقابل اما، منفی‌های بازار عجیب و غیرمنتظره بود. متاسفانه بازار ما نتوانست از این شرایط خودش را نجات دهد. البته هنوز هیچ جزئیاتی از جمله کابینه و برنامه اقتصادی دولت چهاردهم مشخص نیست.»

این کارشناس بازار سهام ادامه داد: «بازار سرمایه انتظار دارد، چنین مواردی زودتر مشخص شود. مراسم تحلیف نیز در روز نهم مردادماه برگزار خواهد شد و گویا بازار سرمایه، تا آن زمان، قصد صبوری دارد و احتمالا جهت خاصی را به خود نگیرد.»


بیشتر بخوانید: گرمازدگی بازار سرمایه با قطعی برق صنایع/ خطر کسری بودجه در دولت چهاردهم نیز بورس را رها نمی‌کند/ جلیلی می‌آمد صف فروش‌ سنگین می‌شد


پیش بینی بورس در هفته پیش رو

الیاس کردی در مورد پیش بینی بورس در هفته پیش رو گفت: «هفته آینده، هفته‌ای دو تکه و زخمی است. روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه که روز‌های مهمی برای بازار هستند، تعطیل خواهند بود. همچنین گمانه‌زنی‌ها در رابطه با کابینه دولت چهاردهم بیشتر خواهد شد و ابهام‌ها در این زمینه کاهش خواهد یافت.»

وی افزود: «به طور کلی انتظار می‌رود از ۲۳ تیر تا بیست و هفتم این ماه، با جریان متعادلی از معاملات مواجه شویم. اگر حرکتی چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی در روز‌های ابتدایی هفته شکل گیرد نیز، به احتمال فراوان در پایان هفته، به نقطه شروع باز خواهد گشت. در هفته‌های آتی، منتظر مشخص شدن کابینه و وزرا خواهیم بود.»

دولت چهاردهم باید موضع خود در قبال بازار سرمایه را اعلام کند

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: «انتظاری که شخصا از تحولات اخیر داشتم، این بود که دولت چهاردهم واکنشی را در رابطه با بازار سرمایه داشته باشد و به طور مشخص در رابطه با بازار سرمایه موضع خود را اعلام کند تا سهامداران بدانند چه اتفاقی، خوب یا بد، برای بازار خواهد افتاد. به نظر می‌رسد، این رویکرد مناسب‌تری در برخورد با بازار سرمایه به شمار می‌رفت.»

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر