تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

۴۵ کشور میزبان مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از ۸۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان خبرداد.

اقتصاد۲۴-در آستانه اولین جمعه ماه محرم، نشست خبری، داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در آستان مقدس امامزاده صالح تهران برگزارشد.

در این نشست خبری منافی‌پور با اشاره به فرا رسیدن اولین جمعه ماه محرم، گفت: مظلومیت شیرخوار حسینی هر روز جای خود را بیشتر در جهان باز می‌کند. امسال بیست‌ودومین سال برگزاری این مراسم است و هیچکس فکر نمی‌کرد این مراسم اینچنین جهانی شود.

وی با اشاره به اینکه همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۸۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود، گفت: نسل کنونی از ما سوال دارد چرا عزاداری می‌کنیم؟ با به دست گرفتن حضرت علی اصغر (ع) به راحتی می‌توان به سوال جواب داد و گفت. هزار و اندی سال پیش فرزندان حضرت رسول در بیابان کربلا هم خودش و هم فرزند شیرخوارش به شهادت رسید.

منافی‌پور افزود: اولین هیئت بین‌المللی شیعه به نام بانوان ثبت شده و با شیرخواران خود به عزا نشسته‌اند و پیام لبیک و سلام و آمادگی دارند و در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری امام زمان (عج) می‌کنند. این مسئله محدود به جغرافیای شیعه نیست و مادران مسیحی نیز فرزندان خود را نذر یاری منجی بشریت می‌کنند. ما باید این فرهنگ را به قله برسانیم و اصلاً محدود به جغرافیای شیعه نیستیم و باید تلاش کنیم هر کس مادر است بیاید و فرزندش را نذر یاری منجی کند. یعنی منجی و امام نجات بخش برای همه است.

وی تشریح کرد: نقطه عطف شیرخوارگان حسینی این است که مادر فرزند دلبند خود را نذر امام می‌کند و بعد از این نذر عهده‌دار یک تربیت جدی می‌شود و تربیت یک سرباز منجی آغاز می‌شود.

منافی‌پور اضافه کرد: سیدالشهدا فقط برای شیعیان نیست. سیدالشهدا فقط برای گریه کردن و حاجت گرفتن نیست برای تعالی است، چون عشق‌مدار و حق‌مدار بود و خودشان فرموده‌اند آمده‌ام دنیای شما را اصلاح کنم و درک این حقیقت از هزاران سلام و دعا بیشتر است. اگر این را فهمیدیم به نسل جوان می‌آموزیم که راه فلاح این است. امام حق بود و نگذاشتند حق را برقرار کند و، چون شهید شد باید بر ایشان گریست.


بیشتر بخوانید:روز چهار محرم در کوفه و کربلا چگونه گذشت؟


منافی‌پور اعلام کرد: شش هزار و ۴۸۰ نقطه در ایران مراسم‌هایی که ما ثبت کرده‌ایم را امسال برگزار می‌کنند. البته تعداد زیادی از مراسم به صورت خودجوش برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین جلسه ما در استان فارس با ۸۰۰ جلسه برگزار می‌شود. در تهران بیش از ۳۰۰ جلسه داریم. ۱۱ هزار امامزاده در کشور داریم که تعداد زیادی از آن‌ها نیز مراسم مشابه را برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: در عراق این مراسم در حال برگزاری است. در پاکستان بیش از ۴۰۰ جلسه داریم. حتماً در کشور‌های همجوار نیز تلاش می‌کنیم مراسم شیرخوارگان حسینی را برگزار کنیم. برنامه بلند مدت ما این است که باید در ۲۵ سال به ۱۵ هزار جلسه برسیم. فقط در هند می‌توان بیش از هشت هزار جلسه برگزار کرد که چند سال است فعالیتمان را در این کشور آغاز کرده‌ایم.

منبع: مهر
ارسال نظر