تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۵ تير ۱۴۰۳
افزایش معاملات انرژی بغداد-واشنگتن

صادرات بیش از ۵ میلیون بشکه نفت عراق به آمریکا در یک ماه

دولت عراق اعلام کرد که در ماه ژوئن ۵ میلیون و ۴۲۵ هزار بشکه نفت خام به آمریکا صادر کرده است که میانگین آن ۱۸۰ هزار بشکه در روز است

اقتصاد۲۴- اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا روز شنبه (امروز) اعلام کرد که صادرات نفت عراق به این کشور در ماه ژوئن بیش از ۵ میلیون بشکه بوده است.
به گزارش شفقنا، «دولت عراق اعلام کرد که در ماه ژوئن ۵ میلیون و ۴۲۵ هزار بشکه نفت خام به آمریکا صادر کرده است که میانگین آن ۱۸۰ هزار بشکه در روز است که کمتر از ماه می‌که ۵.۸۰۶ میلیون بشکه و به طور متوسط ​​۱۸۷ هزار بشکه در روز بود، است».

وی افزود: «عراق در هفته اول ژوئن به طور متوسط ​​۲۲۸ هزار بشکه در روز نفت خام به آمریکا صادر کرده است، در حالی که در هفته دوم به طور متوسط ​​۱۶۴ هزار بشکه در روز و در هفته سوم به طور متوسط ​​۱۹۵ هزار بشکه در روز صادر شد، با اشاره به اینکه صادرات هفته چهارم به طور میانگین به ۱۹۱ هزار بشکه در روز بوده است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: «عراق در صادرات خود به آمریکا طی یک ماه گذشته، پس از کانادا که رتبه اول را به عنوان کشوری که بیشترین صادرات نفت به آمریکا را صادر می‌کند، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است و پس از آن مکزیک، عربستان سعودی و کلمبیا قرار دارند».

ارسال نظر