تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۸ تير ۱۴۰۳
رقص سکه با حرکت موزون دلار و طلا

۳ رکورد متفاوت در بازار ارز و سکه

معامله گران معتقدند قیمت اونس طلا و دلار اگر امروز از روند صعودی فاصله داشته باشند و پایین بیایند؛ قیمت سکه نوسان متفاوتی را ثبت خواهد کرد.

اقتصاد۲۴- بازار طلا و سکه در حالی امروز شروع به کار می‌کند که در روز قبل شاهد سه رکورد متفاوت در بازار بودیم. رکورد اول افزایش قیمت اونس طلای جهانی و ثبت سقف تاریخی جدید بود؛ در مقابل و در بازار داخل قیمت دلار با کاهش کف جدیدی در سال ۱۴۰۳ به ثبت رساند و کاهش حباب سکه در روز چهارشنبه سومین رکورد بازار طلا و سکه بود.

در این شرایط بازار طلا و سکه روز چهارشنبه را با گپ مثبت آغاز کرد و در ادامه از قیمت‌های بازگشایی دور شدند. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا و سکه در ابتدا به خاطر رکورد قیمتی اونس طلای جهانی افزایش پیدا کرد و در ادامه با کاهش قیمت دلار، روند نزولی به خود گرفت. اما در مجموع قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در روز چهارشنبه بالاتر از قیمت بسته شده یک‌شنبه به کار خود پایان داد.

روند قیمت طلا و سکه در بازار امروز هم تحت تاثیر دو متغیر خود یعنی قیمت دلار و قیمت اونس طلای جهانی خواهد بود و نقش اصلی را قیمت دلار بازی می‌کند. اگر قیمت دلار امروز آخرین سطح حمایتی خود را در کانال ۵۷ هزار تومان از دست بدهد روند بازار طلا و سکه تحت تاثیر این کاهش خواهد بود.
در بازار روز چهارشنبه قیمت اونس طلای جهانی با ثبت رکورد جدید به بالای ۲۴۸۰ دلار رسید و در ادامه از این سقف عقب نشست. قیمت سکه با این افزایش قیمت طلای جهانی روز گذشته را بالا و در مرز ۴۱ میلیون تومان شروع کرد و در ادامه با عقب نشینی از این کانال در ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. حباب سکه هم به واسطه افزایش ارزش ذاتی آن به کمترین عدد در سال ۱۴۰۳ رسید.


بیشتر بخوانید: پنج کشور ارزان برای خرید طلا در سال۲۰۲۴


قیمت طلای آبشده هم با گپ مثبت در ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد و در ادامه با کاهش قیمت دلار، از مرز بازگشایی فاصله گرفت. حباب طلای آبشده در روز چهارشنبه منفی شد ارزش ذاتی آن از ارزش بازاری پیش افتاد.
در روز چهارشنبه یک خبر در مورد واردات خودرو مورد توجه بازار قرار گرفت. بهادری جهرمی، سخنگوی دولت وقت پس از جلسه هیات دولت گفت: «به شرط اینکه خودرو مدل ۲۰۱۹ به بالا باشد و خودرو استاندارد‌های روز کشور‌های اروپایی را داشته باشد، واردات خودرو برای همه ایرانیان چه در داخل و چه در خارج از کشور آزاد شد.» البته براساس بررسی‌های خبرنگار اقتصادنیوز، به واسطه نبود جزییات درمورد آیین‌نامه واردات خودرو خارجی، این خبر زیاد جدی گرفته نشد.

به عقیده معامله‌گران فنی اولین مرز مقاومت طلای آبشده در ۱۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قرار دارد که اگر این مرز را بشکند می‌تواند تا مرز کانال ۱۵ میلیون بالا برود. به گزارش اقتصادنیوز، اگر در روز پنجشنبه قیمت دلار در محدوده معاملاتی روز گذشته باشد و قیمت انس طلا روند کاهش را در پیش بگیرد، قیمت طلا و سکه می‌تواند از مرز‌های بالایی فاصله بگیرد.

ارسال نظر