تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۳

معامله گران معتقدند اگر در بازار امروز قیمت دلار از کف ۵۷ هزار تومان حمایت شود می‌تواند به قیمت طلا و سکه نوسان دهد.

اقتصاد ۲۴- امروز شنبه ۳۰ تیر بازار طلا و سکه در حالی شروع به کار می‌کند که قیمت طلا و سکه در پشت خط به سمت نزول پیش رفت. قیمت طلا و سکه امامی که در هفته گذشته تحت تاثیر رکوردزنی قیمت اونس طلای جهانی، راه خود را از بازار ارز جدا کرده بود، در معاملات پشت خطی روز جمعه کاهشی شد.

قیمت طلای جهانی در هفته گذشته بعد از انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا و بالا رفتن شانس پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، روند صعود به خود گرفت و قله تاریخی جدیدی را به ثبت رساند. به گزارش اقتصادنیوز، پس از رکورد، قیمت اونس طلا در دو روز انتهایی هفته با کاهش از سقف خود فاصله گرفت و به ۲۴۲۲ دلار رسید.

بازار طلا و سکه به واسطه ثبت رکورد قیمت اونس طلا در هفته گذشته برخلاف قیمت دلار، افزایشی بود. قیمت طلای آبشده که در معاملات هفته گذشته به بالای ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رفته بود، با کاهش در معاملات پشت خطی جمعه به حوالی مرز حمایت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم که در معاملات پشت خط بر مدار کاهش بود؛ هفته گذشته مثل بازار طلا روند صعودی را تجربه کرد و تا مرز کانال ۴۱ میلیون تومان بالا رفت. براساس بررسی اقتصادنیوز، قیمت سکه در معاملات پشت خطی جمعه تا حوالی ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کرد و قیمت سکه حواله از حوالی ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با روند نزولی این کانال را از دست داد. در مجموع بازار طلا و سکه با اونس طلا افزایشی شد و همراه با کاهش اونس طلا در روز جمعه از مرز‌های مقاومتی دور شد.


بیشتر بخوانید: یک پیش بینی از بازار طلا؛ قیمت طلا کاهش می‌یابد؟


بازار طلا و سکه در روز شنبه جدا از سیگنال کاهش قیمت پشت خطی، شاهد بازگشایی بازار طلا پس از تعطیلات یک هفته‌ای محرم است.

قیمت دلار که در هفته گذشته حرکت الاکلنگی با اونس طلا داشت، با کاهش، کف جدیدی در سال ۱۴۰۳ به ثبت رساند. قیمت دلار هرات در روز پنج‌شنبه با کاهش تا ۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان پایین رفت و از این مرز با حمایت به ۵۷ هزار تومان بازگشت. بر اساس بررسی اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد که بازار طلا و سکه در روز شنبه تحت تاثیر سه موضوع خواهد بود؛ موضوع اول، روند کاهش بازار در معاملات پشت خطی و رسیدن قیمت طلا به محدوده حمایتی است. دوم، بازگشایی بازار طلا پس از تعطیلات یک هفته‌ای محرم خواهد بود. در روز شنبه روند بازار برخلاف هفته گذشته، با توجه به تعطیلی بازار جهانی و نبود نوسان اونس طلای جهانی، تحت تاثیر قیمت دلار خواهد بود. در واقع موضوع سوم و مهم بازار طلا در روز شنبه قیمت دلار است.

معامله‌گران فنی معتقدند قیمت طلای آبشده در پله سوم و چهارم کانال ۱۴ میلیون، محدوده حمایتی مهمی دارد؛ اگر قیمت دلار در روز شنبه کف جدیدی به ثبت برساند قیمت طلا این محدوده حمایتی را از دست خواهد داد. اما اگر قیمت دلار امروز از کف ۵۷ هزار تومان حمایت شود می‌تواند به قیمت طلا و سکه نوسان دهد. البته گروهی از معامله‌گران با توجه به روند نزول بازار ارز تصور می‌کنند این روند تا مراسم تحلیف رئیس جمهور ادامه دارد.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر