تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

قیمت خانه در مشهد از نقلی تا بزرگ متراژ + جدول

مشهد یکی از کلانشهر‌های کشور است که طی سال‌های اخیر افزایش قیمت چشمگیری در بازار مسکن پیدا کرده است. برخی از گزارش‌ها نیز حاکی از رشدی سه برابری طی دو سال گذشته هستند

اقتصاد۲۴- قیمت مسکن در کلانشهرها، طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری را پشت سر گذاشته است؛ مشهد نیز یکی از این کلانشهرهاست.
برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت مسکن در مرکز خراسان رضوی، طی دو سال گذشته افزایشی سه برابری داشته و این در حالی است که رکود معاملات نیز از سال ۱۴۰۲ گریبان بازار مسکن در سراسر کشور را گرفته است. اما اکنون متقاضیانی که قصد خرید مسکن در کلانشهر مشهد را دارند، باید چه بودجه‌ای در نظر داشته باشند؟
بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در شهر مشهد حاکی از آن است که اکنون با بودجه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان می‌توان در برخی مناطق این شهر آپارتمان‌های با متراژ متوسط خریداری کرد.
برای مثال اکنون آپارتمانی ۶۴ متری در محله سرافرازان که ساخت آن به سال ۱۳۸۸ بازمی‌گردد، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
همچنین آپارتمانی ۸۵ متری نیز در مطهری شمالی که سال ۱۳۹۵ ساخته شده، یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.
بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان این امکان را به خریداران می‌دهد که آپارتمان‌هایی با عمر کمتر از چهار سال و متراژ بیشتر از ۹۰ متر خریداری کنند.
اکنون مالک واحدی ۹۵ متری و سه ساله در محله الهیه، واحد خود را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است. در این بین آپارتمانی ۱۰۵ متری و دوساله در محدوده کلاهدوز چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.
بودجه بالاتر هفت تا ۱۰ میلیارد تومان شانس خرید خانه‌هایی بالاتر از ۱۵۰ متر و نوساز را در سبد خرید متقاضیان قرار می‌دهد.

ارسال نظر