تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: اموالی از متهم در کیش و امارات شناسایی و توقیف شد و نیز املاکی هم در اصفهان شناسایی و توقیف شد.

اقتصاد۲۴- اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز، ادامه تجاوزگری‌های رژیم غاصب صهیونیستی را که نسبت به سرزمین‌های اسلامی از جمله لبنان و یمن و فلسطین و ... تجاوزات آشکاری را داشته است محکوم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در روز‌های آتی شاهد تشکیل دولت جدید خواهیم بود، لزوم همکاری همه جانبه همه بخش‌ها به دولت در حل مشکلات اساسی مردم یکی از راهبرد‌هایی است که هم رییس جمهور منتخب در صحبت هایشان داشته است و هم‌نظام اسلامی برای حمایت از مظلومین در دستور کار داشته است.

وی در ادامه گفت: قوه قضاییه به عنوان همکار و همراه در راستای جلوگیری از فساد در کشور با دولت جدید همکاری خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده «دوج کوین» گفت: این پرونده به اتهام ارز دیجیتال در سال ۱۴۰۱ در قزوین تشکیل شد و سه نفر متهم داشت که دو متهم شناسایی و دستگیر شدند و با اخذ تامین مناسب فعلا آزاد هستند. متهم اصلی اگر چه ایرانی است، ولی از همان ابتدا در خارج از کشور سکونت داشت. پیگیری‌ها برای استرداد متهم اصلی به کشور ادامه دارد.

وی گفت: پرونده مختومه نشده و ۲۱ فروردین سال جاری منجر به صدور رای شد و متهمان اعتراض کردند و در حال رسیدگی در مرحله تجدید نظر است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: همانگونه که بار‌ها تذکر و هشدار داده شده است مردم از سرمایه‌گذاری نامطمئن و بدون شناخت خودداری کنند، زیرا ریسک این سرمایه‌گذاری‌ها بالا است و متأسفانه با وجود همه این هشدار‌ها باز هم مردم گرفتار این نوع پرونده‌ها می‌شوند و چه بسا اگر قدری تأمل و تحقیق کنند بسیاری از افراد گرفتار نخواهند شد.

جهانگیر درباره آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: حدود ۷ هزار نفر در این پرونده اعلام شکایت کردند و پرونده در ناحیه ۵ دادسرای تهران در حال رسیدگی است. اموالی از متهم در کیش و امارات شناسایی و توقیف شد و نیز املاکی هم در اصفهان شناسایی و توقیف شد.


بیشتر بخوانید:دستور فروش فوری اموال کوروش کمپانی


وی افزود: در اجرای ماده ۲۱۵ قانون مجازات به سازمان اموال تملیکی ابلاغ شده که برای فروش اموال ظرف دو ماه اقدام کند و پس از فروش اموال و اخذ وجوه مطالبات به مالباختگان پرداخت می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: پرداخت مطالبات مردم دغدغه ما است و اقدامات بین المللی برای دستگیری متهم انجام می‌شود.

وی گفت: به مردم توصیه می‌کنم مالشان را در اختیار هر کسی قرار ندهند. این موضوع هم از مواردی است که مردم به امید سود بیشتر مال خود را در اختیار متهم قرار دادند و با مشکلات بعدی روبرو شدند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر