تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳

فشار کاملا هریس به بنیامین نتانیاهو درباره غزه

معاون رئیس جمهور آمریکا در این دیدار و در گفتگو‌های «صریح» خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، درباره شرایط انسانی کنونی در نوار غزه بر او به شدت فشار آورده است. اظهارات هریس که لحن تند و جدی داشت، منعکس کننده تغییر احتمالی رفتار آمریکا با نتانیاهو پس از ریاست جمهوری جو بایدن است

اقتصاد۲۴ - کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار و پس از آن گفت که نگرانی جدی خود را درباره وضعیت وخیم انسانی غزه به صراحت اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل که به واشنگتن دی سی سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: «من نگرانی جدی خود را در مورد وضعیت وخیم انسانی در آنجا به صراحت اعلام کردم. من ساکت نخواهم بود.»
اظهارات هریس که لحن تند و جدی داشت، منعکس کننده تغییر احتمالی رفتار آمریکا با نتانیاهو پس از ریاست جمهوری جو بایدن است.
بر اساس گزارش ها، معاون رئیس جمهور آمریکا در این دیدار و در گفتگو‌های «صریح» خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، درباره شرایط انسانی کنونی در نوار غزه بر او به شدت فشار آورده است.

هریس در جمع خبرنگاران در عین حال گفت: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و نحوه انجام آن مهم است.» او گفت که به نتانیاهو این اطمینان را داده است که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و خواستار پایان این جنگ شده است.
معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین جنبش حماس را «سازمان تروریستی بی‌رحم» خواند و گفت که حماس آغازگر جنگ در روز ۷ اکتبر بوده است.
پیش از این دیدار، نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد. جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همزمان با دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو در واشنگتن دی سی گفت که باید جنگ غزه را به پایان برسانیم.

ارسال نظر