تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

جدیدترین ارقام اجاره آپارتمان مرداد ۱۴۰۳ در تهران + جدول

در کنار اولین مشخصه بازار اجاره مرداد، یعنی «وزن برابر رهن و اجاره»، ویژگی دوم این بازار به «تاریخ زمان عرضه واحد‌های مسکونی اجاره‌ای به بازار» مربوط می‌شود. تحقیقات از بازار آنلاین مسکن نشان می‌دهد، تعداد فایل‌های تاریخ روز کم است و در عین حال فایل‌های مربوط به دو هفته قبل و قبل‌تر، عمدتا اجاره داده شده‌اند

اقتصاد۲۴-  بازار عرضه فایل اجاره آپارتمان در روز‌های گذشته از ماه میانی تابستان با چهار مشخصه معنادار روبه‌رو شده است. گزارش گروه مسکن از نبض بازار اجاره مسکن در تهران حاکی است، موجر‌ها آپارتمان‌های خود را به وزن رهن و اجاره تقریبا برابر عرضه می‌کنند. اما در عین حال واحد مسکونی اجاره‌ای «رهن کامل» به شکل محدود به مستاجر‌ها پیشنهاد می‌شود.

در حال حاضر براساس نتایج تحقیقات میدانی دنیای‌اقتصاد از فایل‌های موجود در محله‌های منتخب مناطق ۲۲گانه، میانگین «اجاره‌بهای پیشنهادی» در تهران به صورت ۴۵۸میلیون تومان پول پیش و ۱۶میلیون تومان اجاره‌بهای ماهانه است. این ارقام برای واحد‌های مسکونی میان‌متراژ (متوسط مساحت ۸۰مترمربع) و همچنین میانگین عمربنای ۵ تا ۱۰سال ساخت است.

در کنار اولین مشخصه بازار اجاره مرداد، یعنی «وزن برابر رهن و اجاره»، ویژگی دوم این بازار به «تاریخ زمان عرضه واحد‌های مسکونی اجاره‌ای به بازار» مربوط می‌شود. تحقیقات از بازار آنلاین مسکن نشان می‌دهد، تعداد فایل‌های تاریخ روز کم است و در عین حال فایل‌های مربوط به دو هفته قبل و قبل‌تر، عمدتا اجاره داده شده‌اند. درباره کمبود فایل تاریخ‌روز آپارتمان اجاره‌ای در بازار آنلاین، برخی واسطه‌های این بازار که از طریق همین بازار، فعالیت می‌کنند، به خبرنگار ما گفتند، سکوی اینترنتی پرتقاضا در بازار مسکن، تعرفه فایل‌گذاری را افزایش داده و همین موضوع باعث اسباب‌کشی موجر‌ها در بازار آنلاین شده است.

با این حال گفته می‌شود «توافق موجر با مستاجر فعلی» عامل «کمبود فایل» در بازار است؛ این مشخصه سوم بازار اجاره مرداد می‌تواند باشد. توافق‌ها احتمالا به خاطر آن است که نرخ رشد اجاره‌بهای مدنظر از سقف مصوب دولتی بیشتر است. مشخصه چهارم بازار اجاره مسکن ماه مرداد در تهران، کمبود نسبی عرضه در برابر تقاضای اجاره‌نشین‌ها است. برخی واسطه‌های این بازار می‌گویند، سرعت انجام معاملات اجاره از زمان ورود فایل تا ثبت قرارداد به مراتب بیشتر از معاملات فایل‌های خرید و فروش است. این ناشی از رکود خرید مسکن ناشی از ضعف شدید قدرت خرید و در نتیجه ورود تقاضای مسکن به بازار اجاره است.

ارسال نظر