تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

واکنش سرلشکر باقری به شهادت اسماعیل هنیه

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را زمینه ساز اتحاد هرچه بیشتر جبهه مقاومت اسلامی و جهان اسلام و شکست‌هایی به مراتب دردناکتر از گذشته برای اسرائیل دانست.

اقتصاد۲۴-سرلشکر محمدباقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

"وَلَا تَحسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَموَاتَاً بَل أَحیَآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقُونَ"

شهادت پر افتخار مجاهد خستگی ناپذیر، رهبر شجاع جبهه مقتدر مقاومت اسلامی فلسطین و رئیس دفتر سیاسی حماس، شهید بزرگوار "آقای دکتر اسماعیل هنیه" و محافظ ایشان را که در اقدام تروریستی رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسیدند را به امت اسلامی، آزادی خواهان جهان، جبهه عظیم مقاومت اسلامی و مردم مقاوم و صبور فلسطین به ویژه خانواده مکرم آن شهیدان والامقام تسلیت عرض می‌نمایم.

بیشک این جنایت تروریستی، ضد انسانی و مغایر با قوانین و اصول بینالمللی که ناشی از استیصال و شکست‌های پی‌درپی در مقابل دفاع قهرمانانه جبهه مقاومت اسلامی با پشتوانه مردم صبور و مقتدر فلسطین می‌باشد، زمینه ساز اتحاد هرچه بیشتر جبهه مقاومت اسلامی و جهان اسلام و شکست‌هایی به مراتب دردناکتر از گذشته برای آن رژیم منفور و حامیان آن، به خصوص آمریکای تروریست پرور خواهد شد.

به فضل الهی و با مجاهدت رزمندگان سلحشور جبهه مقاومت اسلامی مبارزه بر علیه رژیم صهیونیستی مصممتر از گذشته تداوم داشته و نویدبخش آرمان آزادی قدس شریف با نابودی غده سرطانی اسرائیل می‌باشد.

از درگاه خداوند متعال، علوّ درجات شهدای این جنایت و صبر، شکیبایی و ثبات قدم خاندان معظم شهیدان را مسئلت می‌نمایم.

به زودی نابودی اسرائیل را جشن می‌گیریم

 حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه در تجمع اعتراضی برای محکومیت ترور اسماعیل هنیه در میدان فلسطین، با تاکید بر اینکه شهادت اسماعیل هنیه قطعاً جبهه مقاومت را منسجم‌تر و مقتدرتر و عزمش را برای نابودی دشمن ستمگر جزم‌تر می‌کند، اظهار کرد: آمریکا و رژیم استکبار بخواهد یا نخواهد، بپسندد یا نپسندد به زودی نابودی این رژیم زبان‌نافهم، ستمگر، کودک‌کش و جنگ‌طلب را در همین میدان فلسطین جشن خواهیم گرفت.

وی افزود: امروز رزمندگان جبهه مقاومت از همه توطئه‌ها و فتنه‌ها رهایی یافتند و جبهه ایستادگی ایجاد شده است‌ و در صحنه جبهه مبارزه با کفر سیلی به رژیم صهیونیستی خواهیم زد. این رژیم منتظر پاسخی کوبنده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز اعلام می‌کنیم که مردم غزه، لبنان و جبهه مقاومت بدانید که مردم ایران در کنار شما هستند تا این رژیم ستمگر نابود شود. تا زمانی که جبهه بزرگ مقاومت و مردم ایران، فلسطین، لبنان و یمن و همه محور مقاومت باشند رژیم صهیونیستی توان پیروزی نخواهد داشت.

حاجی‌صادقی یادآور شد: ما را از چه می‌ترسانید؟ از شهادت؟ شهادت در نظر ما بزرگترین هدیه‌ای است که خداوند به بندگان برگزیده خود می‌دهد. این شهادت‌ها هرگز اراده، عزم و قدرت جبهه مقاومت را کاهش نمی‌دهد بلکه توکل، اعتماد و ایمان ما را در راهی که برای نابودی ظلم و جور طی می‌کنیم را قوی‌تر می‌کند.

اقدام مذبوحانه رژیم صهیونیستی از سر استیصال بود

همچنین بر اساس آنچه مهر نوشته است، محمود واعظی، قائم مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در پی ترور شهید اسماعیل هنیه، ضمن اعلام تسلیت به محضر مقام معظم رهبری و امت اسلامی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

اقدام مذبوحانه و از سر استیصال رژیم خون آشام صهیونیستی در ترور رهبر شجاع و مجاهد برجسته فلسطینی، جناب آقای اسماعیل هنیه موجب تالم و تعزیت یاران جبهه‌ی عظیم مقاومت شد.

نکته حائز اهمیت این است که ترورهای رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی در برهه‌هایی صورت می‌پذیرد که زمینه‌های موفقیت ملت ایران به وجود آمده است.

لذاحفظ انسجام ملی و همت مضاعف همه دستگاه‌های ذیربط از الزامات اساسی عبور از این موقعیت حساس است.

اینجانب شهادت فرمانده مجاهد، شهید اسماعیل هنیه را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امت اسلامی، جبهه مقاومت و ملت‌های ایران و فلسطین به ویژه خانواده این شهید والامقام و دیگر همراهشان را تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد یکتا علوّ درجات شهدای معزز را مسألت می‌نمایم.

محمود واعظی ۱۴۰۳/۰۵/۱۰

شهید هنیه جریان عظیم مقاومت را وارد مرحله‌ای تاریخی کرد

 علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت.

علی اکبر احمدیان در این پیام تصریح کرد: عروج اسطوره مقاومت ملت مظلوم فلسطین، شهید والا مقام اسماعیل هنیه گرچه به مثابه ضایعه‌ای بس الیم و دردناک، داغی بزرگ بر دل‌های آحاد امت اسلام و به ویژه ملت شریف ایران بر جای نهاد. اما نشان داد که دشمن زبون صهیونیست در میدان همچنان شکست خورده است و امید به هیچ دستاوردی در مقابله مستقیم با رزمندگان مقاومت ندارد و از این رو ترور را تنها گزینه‌ی باقیمانده در پیش روی خود می‌بیند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: شهید هنیه به نقطه نهایی آمال خویش دست یافت و با شهادتش، جریان عظیم مقاومت را وارد مرحله‌ای تاریخی کرد؛ با این حال به فرموده مقتدایمان، جمهوری اسلامی ایران از حق خونخواهی وی هرگز نخواهد گذشت و رژیم صهیونیستی پاسخی درخور دریافت خواهد کرد.

وی در این پیام افزود: اینجانب این فقدان جانسوز را به محضر ولی عصر، رهبر معظم انقلاب، ملت غیور ایران و امت عزادار اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

ارسال نظر