تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
علی ابدالی:

مهم‌ترین اولویت بانک سینا در سال جاری جذب منابع و افزایش سهم بازار است

مدیرعامل بانک سینا گفت: افزایش سهم بازار منابع و رعایت سیاست تجهیز و تخصیص منابع در راستای مدیریت نقدینگی، اصلی‌ترین اولویت بانک در سال جاری خواهد بود.
 
 

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، علی ابدالی، مدیرعامل بانک سینا در نخستین روز از هم‌اندیشی سراسری مدیران ارشد بانک سینا که با موضوع «توسعه سهم بازار منابع؛ از ضرورت تا راهبرد» در مشهد مقدّس برگزار شد، ضمن تبیین اقدامات صورت گرفته در چهار ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: محور اصلی فعالیت‌های بانک موضوع جذب منابع و افزایش سهم بازار بانک است.

وی افزود: بانک با منابع زنده است و بزرگی بانک به میزان منابع آن شناخته می‌شود و با تقویت منابع، سایر برنامه‌های بانک امکان پیاده‌سازی و تحقق بهتری پیدا می‌کنند.

مدیرعامل بانک سینا یادآور شد: راهبردهای اصلی ما برای رساندن بانک سینا به جایگاه اصلی خود در نظام بانکی و تحقق اهداف ترسیم‌شده، توجه به موضوعاتی نظیر بازمهندسی ترازنامه، توسعه زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات، حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال و پلتفرمی از طریق هوشمندسازی خدمات و محصولات بانک، توسعه منابع انسانی و... است که با جدیت دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌نیاز اجرای موفق بانکداری دیجیتال بر پایه هوشمندسازی خدمات بانک، توسعه فناوری اطلاعات است و ما ناگزیر هستیم خود را متناسب با رشد تکنولوژی هماهنگ کنیم تا از این طریق بتوان پاسخگوی نیازهای گروه‌های مشتریان باشیم.

به گفته ابدالی، موضوع بهبود کفایت سرمایه یکی از برنامه‌های اصلی بانک در سال جاری خواهد بود و بر این اساس ضرورت دارد تا پایان امسال گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

مدیرعامل بانک سینا خاطر نشان ساخت: یکی از عواملی که کیفیت سودآوری بانک را ارتقاء خواهد بخشید، موضوع افزایش سبد درآمدهای مشاع و غیر مشاع است که از طریق توسعه خدمات ارزی و تعهدات و تداوم رعایت بهداشت اعتباری، پیگیری خواهد شد.

وی، مدیریت معوقات و مطالبات غیرجاری را عاملی مهم در جهت دستیابی به اهداف ترسیم شده عنوان کرد و یادآور شد: آمار و شاخص‌های عملکردی در چهار ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که برای حصول نتایج مطلوب در این زمینه باید تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

ابدالی با اشاره به ضرورت توجه به سرمایه‌های انسانی به عنوان موتور محرک اقدامات بانک تصریح کرد: برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در صورت همراهی کارکنان نتیجه‌بخش خواهد بود و در این راستا ضمن کارشناسی همه مباحث مرتبط با این حوزه اعم از جذب، بهسازی نیرو، نگهداشت، آموزش و... در جهت هدفمندی نظام جبران خدمات به منظور افزایش رضایت‌مندی کارکنان و اصلاح شیب جبران خدمات بر اساس شاخص‌های مرتبط با هر بخش اقدام خواهد شد.

به گفته ابدالی، تغییر وضعیت رویکرد فعالیت بانک از موضع تدافعی به تهاجمی، رعایت سیاست تجهیز و تخصیص منابع با رویکرد مدیریت نقدینگی، مدیریت هزینه و صرفه‌جویی، رعایت اصول اخلاقی و مشتری مداری در همه بخش‌های بانک از جمله مباحثی است که همواره مورد تأکید و توجه است.

محسن خدابخش، عضو هیأت‌مدیره بانک سینا نیز در این هم‌اندیشی با بیان اینکه ارتقای عملکردی بانک بدون شناخت تغییرات محیط کسب‌وکار و برنامه‌ریزی مناسب امکان‌پذیر نیست، گفت: با تغییرات فناورانه، تغییرات مهمی در حوزه کسب‌وکار بانکی رخ داده و لازم است در این شرایط، نیازهای همه ذی‌نفعان و مشتریان به درستی شناسایی شود.

وی افزود: رویکرد بانک متناسب با این تغییرات فضای کسب‌وکاری هنگامی دچار تغییرات مثبت می‌شود که نگاه کوتاه‌مدت و بلندمدت در کنار یکدیگر در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

احمد سلمانی آرانی، عضو دیگر هیأت‌مدیره بانک سینا نیز در این نشست با اشاره به لزوم تحقق تحول دیجیتال در بانک سینا اظهار داشت: برای رسیدن به تحول دیجیتال چند موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. نخستین عاملی که می‌تواند مانع از موفقیت این موضوع شود، عدم همکاری کارکنان هستند که لازم است با اقدامات فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخش، آن‌ها را نسبت به اهمیت این موضوع آگاه کرد.

وی ادامه داد: مطالعه تجربه مشتری و اصلاح فرآیندها در موفقیت تحول دیجیتال بانک حائز اهمیت هستند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت.

در ادامه این نشست، هاشم آقازاده، عضو هیأت‌مدیره بانک سینا گفت: بانک سینا در شاخص‌هایی مانند سودآوری، توانمندی دانشی و سرمایه‌های انسانی، اعتبار و جایگاه برند و... جایگاه ممتازی دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک سینا با ترکیب فعلی سهامداران عمده خود، در یک موقعیت طلایی قرار دارد، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه ملی به عنوان سهامداران عمده بانک سینا، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه فعالیت‌های بانک سینا فراهم آورده‌اند که می‌توانند به توسعه سهم بازاری بانک سینا کمک کنند.

هر دو سهامدار عمده بانک، خواستار تحول جدی بانک سینا و حرکت بانک به سمت بانکداری هوشمند هستند.

اکبر جلیلی، عضو هیأت‌مدیره و معاون توسعه کسب‌وکار بانک سینا نیر در سخنانی اظهار داشت: بانک سینا برنامه‌های زیادی را برای تحول خود مدنظر قرار داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به واگذاری اموال مازاد، استقرار نظام جامع مدیریت ریسک، بهره‌گیری از ظرفیت‌های تأمین مالی زنجیره‌ای، ارتقای بهره‌وری از طریق اصلاح فرآیندها و چابک‌سازی ساختار سازمانی، بهبود نسبت کفایت سرمایه و... اشاره کرد.

وی توسعه بانکداری هوشمند و پلتفرمی را از جمله موضوعات راهبردی و استراتژیکی برشمرد که سرمایه‌گذاری در خصوص توسعه این بخش مورد تأکید هیأت‌مدیره بانک نیز هست.

گفتنی است هم‌اندیشی سراسری مدیران بانک سینا در روزهای 10 و 11 مردادماه در مشهد مقدس با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، معاونین و مدیران ستادی و مناطق این بانک برگزار شد و در آن ضمن بررسی عملکرد سال گذشته، سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات سال جاری مورد پایش قرار گرفت.

 

 

 
ارسال نظر