تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

تایید بازگشت پژو ۲۰۷ صندوق دار به خط تولید ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو در مجمع عمومی سالانه این شرکت از برنامه‌های تولیدی آتی ایران خودرو پرده‌برداری کرد. طبق این صحبت‌ها آبی‌پوشان جاده مخصوص قصد دارند پژو ۲۰۷ صندوق دار را دوباره به خط تولید بازگردانند.

اقتصاد۲۴- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ایران خودرو در تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد و علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برنامه‌های تولیدی آتی این شرکت را برای سهامداران شفاف‌سازی کرد. به گفته عظیمی در نیمه دوم سال جاری علاوه بر پژو ۲۰۷ صندوق¥دار، کراس‌اوور جدید ایران خودرو، یعنی ری را هم عرضه خواهد شد.
پژو ۲۰۷ صندوق‌دار همانند ۲۰۷i هاچ‌بک، فیس‌لیفتی از برادر قبلی خود یا همان پژو ۲۰۶SD است. این محصول از سال ۱۳۹۷ و هم‌زمان با آغاز تحریم‌های صنعت خودرو روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت؛ اما پس از مدت کوتاهی از سبد محصولات این شرکت حذف شد.

پژو 207 صندوقدار همانند 207i هاچ‌بک جزو محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو بود که در آن زمان گفته می‌شد، این شرکت به جهت جایگزینی آن با رانا پلاس (نسخه ایرانیزه شده محصول)، 207 صندوق‌دار را از خط تولید خارج کرده است. البته تجارت‌نیوز این موضوع را تأیید یا تکذیب نمی‌کند.

پژو ۲۰۷ صندوق دار با مشخصات فنی جدید عرضه می‌شود؟

خبر بازگشت پژو ۲۰۷ صندوق دار برای اولین بار در آذر ماه سال گذشته و توسط مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین ایران خودرو رسانه‌ای شد. به گفته وی با توجه به استقبال خوبی که طی دو سال تولید این خودرو شد، ایران خودرو تصمیم دارد ۲۰۷ صندوق دار را با مشخصات فنی جدید در بازار عرضه کند.
۲۰۷ صندوق دارد جدید احتمالاً با پیشرانه TU۵ پلاس و گیربکس اتوماتیک وارد بازار می‌شود. پیشرانه TU۵ پلاس از نوع تنفس طبیعی و حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی بوده که قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب‌بخار و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور است. این پیشرانه احتمالاً با گیربکس ۶ سرعته AT ترکیب خواهد شد تا قدرت تولیدی را به محور جلو منتقل کند.
تاکنون توضیحات دقیقی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی پژو ۲۰۷ صندوق دار جدید داده نشده است، اما با توجه به لزوم رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه توسط خودروسازان داخلی، احتمالاً ۲۰۷ صندوق دار جدید نسبت به نسخه قبلی دارای امکاناتی همچون کنترل پایداری، کنترل کشش، نشانگر تعویض دنده (GSI)، سنسور نور و باران، سنسور پایش فشار باد تایر‌ها (TPMS) و سیستم کنترل حرکت در سربالایی باشد.

ارسال نظر