تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

ابهام در سرنوشت لایحه حجاب و عفاف

سخنگوی شورای نگهبان آخرین نظرات این شورای درباره مصوبات دولت و مجلس را در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران اعلام کرد.

اقتصاد۲۴-هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به ارائه گزارشی از بررسی طرح‌ها و لوایح مصوب مجلس در شورای نگهبان پرداخت و گفت: طرح حمایت از مالکیت صنعتی پس ازوند مرتبه رفت و آمد میان مجلس و شورا در نهایت به تایید شورای نگهبان رسید.

وی افزود: همچنین طرح اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از نظر اعضای شورای نگهبان است طرح خلاف قانون اساسی شناخته‌شد.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: طرح اصلاح قانون مجازات اسلحه و مهمات نیز در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت با ابهاماتی مواجه شد.

وی گفت:. همچنین درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص کاهش ساعات اداری و افزایش تعطیلی آخر هفته، هیئت عالی و شورای نگهبان در خصوص جزئیات آن ایراداتی داشتیم؛ هنوز مجلس دوازدهم درباره این مصوبه اصلاحاتی اعمال نکرده است.

طحان نظیف با بیان این‌که «درباره لایحه عفاف و حجاب هنوز مصوبه جدیدی دریافت نکردیم و همچنان دو ابهام شورای نگهبان وجود دارد»، ادامه داد: نسبت به طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور ایراداتی داشتیم؛ اخیراً مجلس در این زمینه مصوبه‌ای داشته است که در نوبت رسیدگی در شورای نگهبان قرار دارد.


بیشتر بخوانید:برخورد با شلوارک پوشیدن مردان؛ قانون چه می‌گوید؟


وی با بیان این‌که «در ین مدت ۱۲ اساسنامه از سوی دولت سیزدهم دریافت کردیم» به بیان توضیحاتی در این زمینه پرداخت و عنوان کرد: اساسنامه سازمان ملی زمین و مسکن، اساسنامه صندوق توسعه شهری و روستایی، اصلاح اساسنامه پست بانک و اساسنامه بنیاد فرهنگی و هنری رودکی مغایر با قوانین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. در این مدت همچنین به ۲۸ استعلام دیوان عدالت اداری از سوی فقهای شورای نگهبان پاسخ داده شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر