تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

دستور ویژه مسعود پزشکیان برای برگزاری مراسم اربعین

جلسه ستاد ملی اربعین صبح امروز با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهور و اعضای ستاد در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

اقتصاد۲۴-مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در نخستین حضور خود در جلسه ستاد اربعین حسینی، گفت: باید این نگاه را در بین مردم ایجادکنیم که ما به عنوان مسلمان، شیعه و کسی که راه امام حسین (ع) را می‌رود به دنبال حق طلبی هستیم و اربعین می‌تواند آن فرهنگ حق طلبی و عدالت خواهی که وظیفه ما است را گسترش دهد.

وی با تاکید بر این که باید شرایطی را مهیا کنیم تا مردم با عشق و علاقه و بدون مشکل به زیارت اربعین بروند، بیان کرد: آن چیزی که ما به آن اعتقاد داریم این است که با هماهنگی بتوانیم کاری کنیم؛ برای مردمی عزیزی که در این مسیر با عشق و علاقه می‌خواهند به زیارت بروند مشکلی پیش نیاید. هیچ چیزی به اندازه فرایضی که نسبت به آن تعهد داریم مورد ارزش و احترام نیست؛ بنابراین از تمام وزارتخانه‌ها و مدیران درخواست می‌کنم که به تعهد خودشان عمل کنند. یا نباید تعهد کنیم یا وقتی تعهد کردیم باید با تمام وجود تعهدات را عملی کنیم.

رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران حسینی عمل کنند، گفت: ما نیز به آنچه ستاد اربعین تعهد کرده است، متعهد هستیم.

پزشکیان با توجه به اجرای تعهدات از سوی هر وزارتخانه، اظهار کرد: در نتیجه این روند برای تمام وزارتخانه‌ها و مسئولانی که در رابطه با اربعین متعهد شدند وجود دارد و هیچ عذری را برای عدم اجرا نمی‌پذیریم. یا بگویید نمی‌توانیم یا وقتی متعهد می‌شوید باید عملیاتی شود. هر کاری هم از دست ما بربیاید حتما انجام می‌دهیم و ما هم باید به تعهد خودمان درست عمل کنیم و این اصل قضیه است.

وی گفت: تمام تلاش ما جهت راضی نگه داشتن مردم است، یعنی اگر بتوانیم کاری کنیم که مراجعه کننده راضی باشد، آن وقت موفق شده‌ایم و از هیچ کسی قبول نمی‌کنیم که مراجعه کننده را ناراضی نگه دارد. شما نیز بسیار تلاش کردید و مراجعه کننده‌ها هم باید زحمات شما را با رضایتمندی که در زیارت اربعین ایجاد می‌شود، نشان دهند و این نشان قدردانی و تشکر است. وزارت خانه‌هایی که تعهد می‌دهند حتما با عشق باید کمک کنند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: در این مسیر از تحمیل، تحقیر کردن و غفلت باید اجتناب کنیم، افرادی که داوطلب و مشتاق خدمت هستند وارد صحنه شوند و ما هم بستر را برای آن‌ها آماده کنیم، ما زمینه را فراهم کنیم که در این ایام خدمت کنند و نباید مانعی برای آن‌ها ایجاد کنیم. از دولت عراق هم بابت همکاری‌ها تشکر می‌کنیم.

پزشکیان با تاکید ضرورت مدیریت زمان زائران اربعین، تاکید کرد: زائران و موکب‌ها حداکثر شش روز را در رفت و برگشت در نظر بگیرند که بتوان مدیریت کنند. اگر برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده، عملیاتی شوند در آن صورت مشکل نخواهیم داشت. باید بتوانیم بین ارائه کننده و گیرنده خدمت و دولت که می‌خواهد این خدمت را مدیریت کنند، کاری کنیم که انشاءلله همه راضی باشند اگر همه راضی باشند خدا هم راضی است. یعنی اگر ما کاری کنیم که مردم راضی باشند قطعا خدا هم راضی خواهد بود.


بیشتر بخوانید:فیلم/ برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین با حضور مسعود پزشکیان


وی گفت: برنامه‌هایی را برای سال‌های بعد داریم تا انشاءلله بتوانیم مشارکت مردم را افزایش دهیم و دولت تا جایی که ممکن است خود را کنار بکشد و مردم این روند را ادامه دهند. جایی که مردم نمی‌توانند کمک کنند، دولت باید کمک کرده و پشتیبانی کند، اما آن‌جایی که مردم می‌توانند کمک کنند، دلیلی ندارد دولت وارد شود و مشکلات بیشتری به وجود بیاید.

رئیس‌جمهور در پایان تصریح کرد: بنده از عزیزانی که در این زمینه زحمت کشیدند، قدردان هستم؛ از وزارت محترم کشور، دکتر وحیدی و آقای احمدی که مسئولیت‌ها را بر عهده داشتند و همه عزیزانی که در این مسیر تلاش کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم که خداوند کمک کند. امام حسین (ع) برای حق قیام کرد. باید حق و حقوق را در جامعه پیگیری کنیم و به آن عمل کنیم. ما باید این نگاه را به مردم اشاعه دهیم که ما به عنوان مسلمان، شیعه و کسی که راه امام حسین (ع) را می‌رود به دنبال حق طلبی هستیم و اربعین می‌تواند آن فرهنگ حق طلبی و عدالت خواهی که وظیفه ما است را گسترش دهد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر