تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

سفارت ایران: دستی که به سمت لبنان دراز شود، قطع خواهد شد

سفارت ایران در بیروت به طرف‌هایی که بخواهند لبنان را مورد تعرض قرار دهند، شدیدا هشدار داد.

اقتصاد۲۴- سفارت ایران در بیروت امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «مقابله دلاورانه افسران و سربازان ارتش لبنان در شهرک العدیسه جنوبی در تاریخ سوم اوت سال ۲۰۱۰ مایه مباهات بوده و به منزله تثبیت معادله طلایی برای حفاظت از مرز‌ها با جان‌فشانی‌هاست».

به گزارش سایت النشره، این سفارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: این اتفاق در واقع هشداری دوباره برای کسانی است که جرأت تعرض به هر وجب از خاک لبنان را به خود بدهند چراکه سراسر لبنان هرگز با چنین چیزی مسامحه نخواهد کرد و دستی که به سمت این کشور دراز شود، قطع خواهد شد.

در جریان درگیری‌هایی که ظهر روز سوم اوت سال ۲۰۱۰ میان نیرو‌های ارتش لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مرز‌ها شکل گرفت، سه سرباز لبنانی شهید و چهار نفر دیگر و یک غیرنظامی لبنانی زخمی شدند و در طرف مقابل نیز دستکم سه نفر از نیرو‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره در لبنان در آن مقطع اعلام کرد که درگیری‌ها میان دو طرف پس از آن آغاز شد که یک خودرو گشتی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی وارد خاک لبنان شد و در مقابل ارتش لبنان برای مقابله با آن شروع به شلیک آتش کرد.


بیشتر بخوانید: ترور اسماعیل هنیه در تهران چه پیامد‌هایی در منطقه دارد؟


برخی از ساکنان شهرک‌های لبنانی اظهار کردند که از بلندگو‌هایی در آن سوی مرز‌ها در فلسطین اشغالی شنیدند که ارتش اشغالگر از ارتش لبنان درخواست کرده برای بازگرداندن زخمی‌هایش از میدان درگیری، شلیک‌ها را متوقف کند.

خبرنگار الجزیره گفت ارتش اسرائیل قصد داشته دوربینی را برای رصد مرز‌های لبنان نصب کند که ارتش لبنان مانع آن‌ها شده و شروع به تیر‌های هشدار کرده و در ادامه درگیری‌ها میان ۲ طرف آغاز شدند.

«میشل سلیمان» رئیس جمهور وقت لبنان این حمله رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را به منزله نقض قطعنامه شماره ۱۷۰۱ سازمان ملل دانست.

ارسال نظر