تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

«آقای خوش‌نویس» در راهِ وزارت ارشاد دولت چهاردهم

بعد از عملیات سنگینِ "انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران" علیه حسین انتظامی و ترساندن اطرافیان رئیس دولت برای معرفی وی به مجلس برای وزارت ارشاد، شانسِ گزینه‌های دیگر برای تصدی این مسئولیت افزایش یافته است.

اقتصاد۲۴- بعد از عملیات سنگینِ "انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران" علیه حسین انتظامی و ترساندن اطرافیان رئیس دولت برای معرفی وی به مجلس برای وزارت ارشاد، شانسِ گزینه‌های دیگر برای تصدی این مسئولیت افزایش یافته است.

شنیده‌ها نشان می‌دهد که درگیری این انجمن صنفی با حسین انتظامی و بعد از آن کدورتِ مدیر یک روزنامه بر سر "نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات"، علت‌های اصلی کمرنگ شدن حسین انتظامی است.

به نوشته طلسمات، اما مهم‌ترین گزینه فعلی وزارت ارشاد "مجتبی حسینی" است که از یک طرف توسط "غلامعلی حداد عادل" (حسینی در شرایط فعلی، دبیر فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به ریاست حداد عادل است) حمایت می‌شود و از طرف دیگر، معرف و حمایتگر ویژه‌ای به نام "صادق خرازی" را برای مُجاب سازی ظریف، در اختیار دارد.

احمد مسجد جامعی نیز با حمایت‌های نقطه‌زن "علیرضا تابش" دیگر گزینه‌ی وزارت ارشاد بوده که سخت است از خانِ بهارستان گذر کند.

"عسگرپور" نیز یک قطار سلبریتی و چهره را ردیف کرد تا بیانیه‌ای قوی برای قانع کردن پزشکیان بابت معرفی وی به مجلس تهیه کنند که بعید است بتواند از دو مرحله مهم تا وزیر شدن به راحتی گذر کند و طبیعتا شانس پایینی دارد!

در حال حاضر، مجتبی حسینی جدی‌ترین گزینه ارشاد است؛ خطاط و خوشنویسی که لولایِ مشترکِ میان "حداد عادل" و "صادق خرازی" بوده و به تبع آن حالا محمد جواد ظریف نیز حامیِ اوست تا بتواند خروجی کمیته ۵ نفره‌ی تصمیم گیری پزشکیان برای معرفی به مجلس باشد.

آیا "مجتبی حسینی"، می‌تواند وزارت ارشاد دولت جدید با این همه معارض را اداره کند یا وضع بدتر از زمانِ فعلی خواهد شد؟!

منبع: تابناک
ارسال نظر