تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

راهکار مجلس برای جلوگیری از لابی‌گری در زمان رأی‌ اعتماد به وزرای پیشنهادی

جلسه غیر علنی مجلس امروز برگزار شد و نمایندگان در این جلسه تصمیماتی برای نحوه بررسی کابینه دولت چهاردهم گرفتند.

اقتصاد۲۴-عباس پاپی زاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای جلسه غیرعلنی امروز رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه توضیحاتی دادند. همچنین نمایندگان نظرات خودشان را دراین‌رابطه نیز بیان کردند.

وی افزود: دومین موضوعی که در جلسه غیرعلنی موردبحث و بررسی قرار گرفت موضوع کابینه دولت چهاردهم بود. در دوره‌های قبلی رای اعتماد به وزرا باتوجه‌به اینکه وزرای پیشنهادی این اجازه را داشتند که افراد متعددی را همراه خود به مجلس بیاورند، بعضاً فضای فشار به نمایندگان و لابی در مجلس برای رای‌آوری گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور شکل می‌گرفت که رویه قابل‌قبولی نبود.

این نماینده مجلس گفت: مقرر شد در زمان بررسی وزرای پیشنهادی هر وزارتخانه هر کاندیدا دو نفر کارشناس را با خود به مجلس بیاورد تا در فضایی آرام به بررسی سوابق و رزومه آن فرد بپردازیم.

او در ادامه تاکید کرد: همچنین مقرر شد جلسات کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی برگزار شود و حداقل در دو جلسه یک ساعت و نیمه به هر کاندیدا اختصاص داده شود تا ابهامات و موضوعاتی که مطرح است پاسخ داده شود.

ارسال نظر