تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی:

چک الکترونیک بانک سینا ارائه می‌شود

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: با اضافه شدن بانک‌ سینا برای عرضه چک الکترونیک به مشتریان، آمار بانک‌هایی که این چک را ارائه می‌کنند به ۱۵ بانک رسیده است.

اقتصاد۲۴-بر اساس این گزارش، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی عنوان کرد: این بانک‌ها برای افراد حقیقی، حقوقی و دارندگان حساب مشترک، دسته چک دیجیتال صادر می‌کنند.

خانم نادعلی‌زاده افزود: هم اکنون همه بانک‌ها امکان پذیرش و پردازش چک دیجیتال را به صورت بین بانکی در سامانه چکاوک دارند.

وی درباره چک‌های دیجیتال صادر شده گفت: تعداد چک‌های صادر شده ۳۹۱ هزار فقره است که کمتر از یک درصد آن برگشت خورده و ۸۵ درصد آن در سیستم بانکی نقد شده و مابقی آن در دست اشخاص در حال تبادل است.

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی افزود: گیرندگان چک باید قبل از دریافت و تأیید چک، سوابق صادر کننده چک را با سرویس استعلامی سوابق صادر کننده چک با شماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ و کد دستوری ۴*۱* دریافت کنند.

نادعلی زاده گفت: با این سامانه اطلاعاتی درباره مجموع مبالغ چک‌های برگشتی صادر شده شخص، مجموع چک‌های برگشتی سوء اثر شده شخص و مجموع چک‌های در راه شخص در اختیار دریافت کننده چک قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

ارسال نظر