تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
زمزم ۳۸درصدنوشیدنی گازدار کشور را صادر کرد

رکوردزنی صادرات زمزم ایران به ۲۳ کشور جهان

شرکت زمزم ایران در ادامه توسعه مسیرهای صادراتی خود در 6 ماه گذشته، توانست رکوردهای تازه‌ای را ثبت کند.

اقتصاد۲۴-به نقل از روابط عمومی زمزم ایران، شرکت زمزم ایران به عنوان نخستین تولید کننده نوشابه‌های گازدار در ایران، از اواخر سال ۱۴۰۲ تا پایان تیرماه سال‌جاری با به‌کارگیری استراتژی احیای بازار‌های از دست رفته یا ضعیف و همچنین ورود به بازار‌های جدید، موفق به صادرات مستقیم و غیرمستقیم به ۲۳ کشور دنیا شد.

بر پایه این گزارش، صادرات محصولات زمزم (ساخت ایران) به تمامی کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله اقدامات خاصی بود که در مدت یادشده به ثبت رسید و توانست نام ایران و نوشیدنی ایرانی را در منطقه احیا کند.

همچنین، صادرات بیشتر از ۲۰کانتنیر از محصولات زمزم به کشور کانادا به صورت مستقیم و صادرات مجدد به آمریکا (به صورت غیرمستقیم) از اتفاق‌های تازه این مدت بوده است.

از دیگر اقدامات جدید در مسیر صادرات، صدور محصولات زمزم به کشور‌های انگلیس و استرالیا اقدامی درخور توجه در بازه ۶ ماه گذشته است که نوید روز‌های بهتر برای این برند ۷۰ ساله را می‌دهد.

ازسوی دیگر، افزایش و تقویت صادرات محصولات زمزم به کشور‌های حوزه CIS (کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع) هم به دلیل تقویت مناسبات منطقه‌ای محقق شد که با استقبال خوب مردم قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و روسیه روبرو شده است.

براساس این بررسی، تنها در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۰درصد از کل لیتراژ، ۲۵ درصد از کل ارزش ریالی و ۳۸ درصد از کل ارزش دلاری صادرات صنعت نوشیدنی‌های گازدار ایران متعلق به گروه زمزم ایران بوده است.

گفتنی است در مقایسه آمار رسمی صادرات شرکت زمزم ایران در سال ۱۴۰۲ با سال قبل از آن، رکورد ۱۶۶ درصدی

رشد لیتراژ، ۳۵۷ درصدی رشد ارزش ریالی و ۴۱۹ درصدی رشد ارزش دلاری به ثبت رسید.

ارسال نظر