تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

معامله گران پیش‌بینی می‌کنند اگر شرایط اقتصادی و سیاسی آرام‌تر شود و نوسانات بازار ارز کاهش یابد؛ احتمالاً قیمت طلا و سکه نیز در سطوح پایین‌تری تثبیت خواهد داد.

اقتصاد ۲۴- بازار طلا و سکه امروز در حالی به استقبال معامله گران خواهد رفت که در روز دوشنبه تحت تاثیر عوامل سیاسی و اقتصادی با کاهش قیمت‌ها مواجه شد؛ روندی که به عقیده فعالان بازار ناشی از کاهش نقدینگی در بازار، تأثیرات نزولی قیمت درهم امارات، رکود بازار‌های جهانی و گپ منفی در آغاز معاملات بود.

قیمت سکه امامی که در ابتدای معاملات در سطح ۴۳ میلیون تومان قرار داشت؛ در ادامه روز با کاهش مواجه شد و به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت و در نهایت به ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. این کاهش در حالی رخ داد که ارزش اونس طلا در بازار‌های جهانی نیز افت شدیدی داشت. قیمت اونس طلا که با ۲۴۵۵ دلار آغاز به کار کرده بود، به سرعت کاهش یافت و به ۲۳۷۵ دلار رسید. البته اونس طلا در نیمه دوم معاملات روز دوشنبه به محدوده ۲۴۰۰ دلار بازگشت و کاهش قیمت را جبران کرد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، علت بازگشت اونس طلا به بالای ۲۴۰۰ دلار، کاهش شاخص دلار آمریکا در بازار فارکس بود. قیمت طلای آبشده نیز در این روز کاهشی بود و این فلز گرانبها با ۱۵ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان آغاز به کار کرد و در ادامه معاملات با دو پله کاهش به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

در بازار ارز هم قیمت دلار نیز دستخوش تغییراتی شد و اسکناس آمریکایی که در آغاز معاملات در سطح ۶۰ هزار و ۵۰ تومان قرار داشت؛ در ادامه با کاهش به کانال ۵۹ هزار تومان وارد شد و در پله‌های هفتم و هشتم این کانال نوسان داد. این کاهش قیمت دلار ناشی از افت نرخ درهم امارات و فشار‌های ناشی از وضعیت بلوکه در بازار بود.


بیشتر بخوانید: فرود آرام طلای ۱۸ عیار با لیدری اونس جهانی


 با توجه به شرایط فعلی بازار و عوامل تأثیرگذار از جمله نوسانات سیاسی، کاهش نقدینگی و وضعیت بازار‌های جهانی، معامله گران پیش‌بینی می‌کنند اگر شرایط اقتصادی و سیاسی آرام‌تر شود و نوسانات بازار ارز کاهش یابد؛ احتمالاً قیمت طلا و سکه نیز در سطوح پایین‌تری تثبیت خواهد داد. همچنین گروهی دیگر از فعالان بازار معتقدند بهبود شرایط اقتصادی بین‌المللی و داخلی و کاهش تنش‌های سیاسی، احتمال بازگشت روند صعودی به بازار طلا و سکه را تشدید خواهد کرد. به گزارش اقتصادنیوز، این روند به ویژه در صورت افزایش تقاضا و ورود بیشتر سرمایه به بازار طلا می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها شود.

معامله گران فنی هم معتقدند محدوده ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ناحیه حمایت مهم سکه امامی است که اگر در جریان معاملات امروز بتواند در زیر این مرز ماندگار شود؛ احتمال تداوم روند نزولی وجود دارد.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر