تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

پيشرفت در عمليات انسداد مرزى ايران و افغانستان

عملیات انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان به طول بیش از ۲۹۵ کیلومتر در استان خراسان رضوی در حال انجام است. این طرح به صورت دیوارکشی به ارتفاع چهار متر و فنس کشی بخش بالایی آن است.

اقتصاد۲۴-غلامرضا اسدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح انسداد دیواری مرز‌های ایران و افغانستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت زمان اجرای انسداد دیواری مرز‌های مشترک استان خراسان رضوی با افغانستان برابر استاندارد‌های لازم و پیش بینی شده اقدامات خوبی به ثمر نشسته است.

او اظهار کرد: برای انجام مراحل مختلف این طرح توسط دستگاه‌های متولی در سطح کشور تامین اعتبار شده که با تلاش مهندسان کشور این طرح در مدت زمان کوتاه خود به بهره برداری خواهد رسید.

رییس اداره امنیت و مبارزه با قاچاق کالا وزارت کشور با اشاره به این که انسداد دیوار مرزی ایران و افغانستان یکی از مهمترین طرح‌های ملی و راهبردی کشور است گفت: استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی در این طرح نیز پیش بینی شده است.

اسدی افزود: از هر توان و ظرفیتی برای اجرای مطلوب پروژه انسداد دیوار مرزی در شمال شرق کشور استفاده خواهیم کرد که این خود امنیت پایداری را برای این منطقه و ایران اسلامی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این راستا مشکلات و موانع پیش روی این طرح شناسایی شده است که با همت و هم افزایی مسوولان به دنبال رفع آن‌ها هستیم.

رییس اداره امنیت و مبارزه با قاچاق کالا وزارت کشور با بیان این که امنیتی مثال زدنی در مرز‌های ایران و افغانستان برقرار است گفت: باتوجه به افزایش سطح تعاملات بین ۲ کشور ایران و افغانستان، روز به روز شاهد افزایش امنیت در مرز‌های مشترک هستیم که این مهم با حضور نیرو‌های مسلح و امنیتی دوچندان شده است.

عملیات انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان به طول بیش از ۲۹۵ کیلومتر در استان خراسان رضوی در حال انجام است. این طرح به صورت دیوارکشی به ارتفاع چهار متر و فنس کشی بخش بالایی آن است.


بیشتر بخوانید:تفاهم ایران و افغانستان برای تردد وسایل نقلیه شخصی


شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و به واسطه وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی از اهمیت اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است. مرز دوغارون با قدمت بیش از یک قرن در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد و ۲۴۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر