تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

پیام رئیس اسکودا به مناسبت روز خبرنگار

هم‌افزایی کانون وکلا و اصحاب رسانه به تقویت بنیان‌های عدالت در جامعه منجر خواهد شد

اقتصاد۲۴-رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، همکاری و تعامل میان کانون وکلا و اصحاب رسانه را پیوندی استوار و ارزنده توصیف کرد که با هم‌افزایی دانش حقوقی و توانمندی‌های اطلاع‌رسانی، به تقویت بنیان‌های عدالت، ارتقای حقوق شهروندی، افزایش شفافیت قضایی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی جامعه منجر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا، متن کامل پیام دکتر کوشا به این شرح است:

«امروز اطلاع‌رسانی به جامعه و آگاه‌سازی افکار عمومی امری خطیر و وظیفه‌ای بس عظیم و پرمسئولیت است که در دستان پرتوان و قلم‌های روشنگر خبرنگاران قرار دارد. این رسالت مقدس، نیازمند صداقت، تعهد و شجاعتی است که در سایه تلاش‌های بی‌دریغ و بی‌وقفه این عزیزان تحقق می‌یابد.

براساس نظریه منتسکیو درباره تفکیک قوا، مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی، نقشی مکمل و نظارتی ایفا می‌کنند که با نظارت بر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه، از تمرکز و سوءاستفاده از قدرت جلوگیری کرده و به حفظ آزادی و عدالت در جامعه یاری می‌رسانند.

لذا امروز مطبوعات و رسانه‌ها، به عنوان رکن چهارم دموکراسی، چونان نگهبانان بیدار و هوشیار، با نور آگاهی و حقیقت، مسیر جامعه را به سوی عدالت و آزادی روشن می‌سازند.

روز خبرنگار، فرصتی است برای تأمل بر رسالت والای خبرنگاران و تلاشگران عرصه آگاهی‌رسانی در پیمودن راه حقیقت و انعکاس واقعیت‌ها، همانانی که با صداقت و تعهد، پرچم‌دار آگاهی‌بخشی و روشنگری افکار عمومی هستند و نقش بی‌بدیلی در ارتقای سطح دانش و بینش جامعه ایفا می‌کنند.

در این میان، اهمیت هم‌افزایی و توسعه ارتباطات میان کانون وکلای دادگستری و رسانه‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود. این همکاری، پیوندی استوار و ارزنده است که با هم‌افزایی دانش حقوقی و توانمندی‌های اطلاع‌رسانی، به تقویت بنیان‌های عدالت، ارتقای حقوق شهروندی، افزایش شفافیت قضایی و بالا رفتن سطح آگاهی عمومی جامعه منجر می‌شود. این تعامل سازنده، بستر رشد و توسعه پایدار در مسیر حقیقت‌جویی و ترویج ارزش‌های انسانی را فراهم می‌آورد.

روز خبرنگار فرصتی است تا از تلاش‌های بی‌وقفه و ارزشمند خبرنگاران تقدیر و تشکر نماییم.

ضمن تبریک این روز، امیدوارم اصحاب رسانه با ادامه راه پر افتخار خود، همچنان مشعل‌دار مسیر حقیقت و عدالت باشند و با همکاری و همدلی متقابل با نهاد وکالت، بتوانند گام‌های موثری در جهت خدمت به جامعه و اعتلای ارزش‌های انسانی بردارند.»

ارسال نظر