تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

پیشتازی هریس در ۱۳ نظرسنجی ملی

طبق گزارش نشریه نیوزویک در این نظرسنجی‌ها بین «کامالا هریس»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات و دونالد ترامپ رقیب او از حزب جمهوری‌خواه بین ۱ تا ۵ درصد اختلاف گزارش شده است. با وجود این، ذیل نظام انتخاباتی «کالج الکترال» ترامپ علی‌رغم داشتن آرای کمتر مردمی نسبت به کامالا هریس می‌تواند در انتخابات نوامبر پیروز شود.

اقتصاد۲۴-طبق گزارش نشریه نیوزویک در این نظرسنجی‌ها بین «کامالا هریس»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات و دونالد ترامپ رقیب او از حزب جمهوری‌خواه بین ۱ تا ۵ درصد اختلاف گزارش شده است.

با وجود این، ذیل نظام انتخاباتی «کالج الکترال» ترامپ علی‌رغم داشتن آرای کمتر مردمی نسبت به کامالا هریس می‌تواند در انتخابات نوامبر پیروز شود.

هریس روز دوشنبه به صورت رسمی به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ معرفی شد.

در نظرسنجی SurveyUSA که بین ۱۵۱۰ رأی‌دهنده احتمالی برگزار شد هریس با ۴۸ درصد نسبت به ۴۵ درصد از ترامپ پیشی گرفت.

در نظرسنجی دانشگاه ماساچوست نیز اختلاف ۳ درصدی میان دو نامزد به نفع نماینده حزب دموکرات به ثبت رسیده است. در این نظرسنجی ۴۳ درصد از هریس و ۴۰ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

در نظرسنجی پایگاه Morning Consult هریس با ۴۸ درصد نسبت به ۴۴ درصد از ترامپ جلو افتاده است.

مرکز RMG Research هم در تحقیقی بر روی ۳۰۰۰ رأی‌دهنده ثبت‌شده گزارش داده ترامپ با ۵ درصد اختلاف از رقیبش عقب‌تر است (۴۷ درصد در برابر ۴۲ درصد).

نظرسنجی مرکز Civiqs بر روی نمونه‌ای متشکل از ۱۱۲۳ رأی‌دهنده ثبت‌شده نیز نشان داده که کامالا هریس از ۴۹ درصد و ترامپ از ۴۴ درصد حمایت برخوردار است.

نظرسنجی مرکز Leger اختلاف بین دو نامزد را ۴۹ درصد در برابر ۴۶ درصد به نفع هریس برآورد کرده است.

در سایر نظرسنجی‌ها اختلاف میان هریس و ترامپ بین ۱ تا ۲ درصد گزارش شده که در حاشیه خطای نظرسنجی‌ها قرار داشته است.

ارسال نظر