تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

افزایش قیمت نان یعنی سخت‌تر شدن زندگیِ کارگران

عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: چه چیز تغییر کرده که قیمت نان را در میانه‌ی سال ۲۵درصد افزایش می‌دهند؟ آیا حقوق کارگران ترمیم شده یا نرخ تورم پایین آمده است؟

اقتصاد۲۴-دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان آن هم در قزوین که شهرک‌های صنعتی بسیاری در آن وجود دارد و کارگرنشین است، فشار زیادی بر معیشتِ مردم وارد خواهد کرد.

روز دوشنبه، مدیر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان از ۱۵ مردادماه در قزوین خبر داد و گفت: «قیمت نان یکی از دغدغه‌های مهم اقتصادی مردم است. بهار و تابستان سال گذشته قیمت نان در برخی استان‌ها تحت عنوان «متناسب‌سازی قیمت نان» با افزایش مواجه شد. در روز‌های اخیر نیز قیمت نان در برخی استان‌های کشور گران شده است.

عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، در گفتگو با «ایلنا»، به افزایش ۲۵درصدیِ قیمت نان اعتراض کرد و گفت: افزایش ۲۵درصدی قیمت نان آن هم در قزوین که شهرک‌های صنعتی بسیاری در آن وجود دارد و کارگرنشین است، فشار زیادی بر معیشتِ مردم وارد خواهد کرد.

کریمی گفت: چه چیز تغییر کرده که قیمت نان را در میانه‌ی سال ۲۵درصد افزایش می‌دهند؟ آیا حقوق کارگران ترمیم شده یا نرخ تورم پایین آمده است؟

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین تأکید کرد: نان یک کالای اساسی و قوت غالب مردم است و افزایش قیمتِ آن باعث افزایش قیمتِ بسیاری از کالا‌ها و خدمات می‌شود. همین امروز هم کارگران به سختی زندگی می‌کنند و نیاز‌های اساسی خود را تأمین می‌کنند، با این اقدامات مشکلاتِ معیشتیِ آن‌ها را بیشتر نکنید. 


بیشتر بخوانید:نان در ۱۰ استان کشور گران خواهد شد


این فعال کارگری گفت: افزایش قیمتِ یک کالای اساسی، وسط سال و آنهم در شرایطی که سیستمِ اجرایی و مدیران در حال تغییر هستند، اتفاق درستی نیست؛ باید در این تصمیم تجدیدنظر کنند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر