تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت طلا

افت نیم میلیونی سکه امامی

قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. بازار طلا از نوسان کاهشی دلار تبعیت کرد و قیمت اونس جهانی طلا بازیگر فعالی برای تعیین قیمت در بازار فلز زرد نبود. معامله‌گران، آرامش اوضاع سیاسی را دلیل ریتم نزولی بازار طلا می‌دانند.

اقتصاد ۲۴- قیمت طلا و سکه روز شنبه با کاهش بیش از هزار تومانی دلار همراه شد و در روند نزولی در تمام قطعات و وزن‌ها قرار گرفت. تلرانس کاهش قیمت در بازار طلا ۲۰۰ هزار تا نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان بود و بیشترین کاهش قیمت، سهم سکه امامی شد.

معامله‌گران آرامش سیاسی را دلیل ریتم نزولی دلار و در پی آن قیمت طلا و سکه می‌دانند. با وجود این، فعالان بازار طلا جو حاکم در بازار را با توجه به رخداد‌های منطقه باثبات نمی‌دانند و هیچ پیشنهادی برای ورود یا خروج سرمایه از بازار طلا نمی‌دهند. آن‌ها معتقدند باید اخبار سیاسی وضوح بیشتری پیدا کند تا بتوان راجع به آینده بازار‌های مالی صحبت کرد.

نقره ۹۹۰ تومان ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۴۳۱ دلاری قرار گرفته و افزایش نزدیک به دو دلاری دارد. اونس جهانی نقره با رقم ۲۷ دلار و ۴۶ سنتی در حال معامله است و رشد دو سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۳ هزار و ۱۵۰ تومانی عرضه شد و افت ۹۹۰ تومانی دارد.

سکه امامی پرچمدار کاهش قیمت شد

قیمت سکه امامی در اولین روز هفته با کاهش ۵۴۰ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۴۳۰ تومانی معامله شد. قیمت سکه بهار با کاهش ۳۸۵ هزار تومانی روی رقم ۳۸ میلیون و ۷۰ هزار تومانی ایستاد.


بیشتر بخوانید: در ۴۱ حراج مرکز مبادله چند کیلو شمش طلا به فروش رسید؟


شایان ذکر است است نیم سکه با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی و ربع سکه با افت ۲۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی روش شنبه تغییر قیمت نداشت و با رقم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله شد.

روند حباب سکه نامتوازن شد

قیمت طلا در اولین روز هفته کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۷۴ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۲۴۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۶ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۸۹ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز شنبه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۲۲۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۶ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۷ هزار تومان کاهش داشت. حباب سکه امامی ۱۴ هزار تومان و سکه گرمی ۴۳هزار تومان رشد کرد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر