تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
در اقتصاد۲۴ بخوانید:

علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟

علیرضا کاظمی یکی از وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان برای وزارت آموزش‌وپرورش است که به مجلس معرفی شده است.

اقتصاد۲۴- مسعود پزشکیان درحال معرفی افراد به مجلس برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم است. او در این میان علیرضا کاظمی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش‌وپرورش معرفی کرده است.

علیرضا کاظمی کیست؟

علیرضا کاظمی در سال ۱۳۴۴ در مشهد به دنیا آمد. او که پیش از این قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بود ازسوی پزشکیان برای پست وزارت آموزش‌وپرورش درنظر گرفته شده است.

او یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است وتحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان است.

بیش‌تر فعالیت‌های او در دولت مربوط به فعالیت‌هایش در حوزه آموزش‌وپرورش است و شاید پزشکیان هم به همین دلیل او را برای این پست مناسب دانسته است.



وی در مقاطع گوناگون مسئولیت‌هایی در این حوزه بر عهده داشته است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سرپرستی وزارت آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران پس از استعفای محسن حاجی‌میرزایی در شهریور ۱۴۰۰ بود.

وی همچنین مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش‌آموزی بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش متوسطه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از دیگر پیشینه و سوابق اجرایی کاظمیست.


بیشتر بخوانید:  لیست وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان به مجلس + اسامی


سرپرستی وزارت آموزش‌وپرورش در دوره رییسی

علیرضا کاظمی در زمان ابراهیم رییسی و پس از آن‌که حسین باغگلی وزیر پیشنهادی او از مجلس رای اعتماد نگرفت سرپرست این وزارتخانه شد.

وزیر پیشنهادی پزشکیان به مجلس

مسعود پزشکیان رییس‌جمهور ایران علیرضا کاظمی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش‌وپرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

ارسال نظر