تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات کیست؟

ستار هاشمی جزو کسانیست که در فهرست وزاری پیشنهادی مسعود پزشکیان قرار دارد. او که به‌عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت پزشکیان به مجلس معرفی شده است در دولت روحانی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. امروز به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات به مجلس معرفی شد. در این طملب درباره سوابق پیشینه ستار هاشمی بخوانید.

اقتصاد۲۴- سرانجام فهرست وزراری دولت چهاردم به مجلس فرستاده شد و در این فهرست همان‌گونه‌که بسیاری حدس می‌زدند نام ستار هاشمی به‌عنوان گزینه پیشنهادی پزشکیان برای وزارت ارتباطات به چشم می‌خورد.

اگرچه در ابتدا و با ریاست مسعود پزشکیان بسیاری محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در زمان حسن روحانی را وزیر آینده وزرات ارتباطات می‌دانستند، اما کم‌کم این گمانه‌زنی‌ها به سمت ستار هاشمی حرکت کرد.

ستار هاشمی کیست؟

ستار هاشمی در سال ۱۳۵۵ در شهر یاسوج به دنیا آمد.

تحصیلات ستار هاشمی

ستار هاشمی مهندس کامپیوتر است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته سخت‌افزار از دانشگاه صنعتی اصفهان دریافت کرده است.

او پس از کارشناسی به تهران آمد و در دانشگاه علم و صنعت هوش مصنوعی خواند و این رشته را در مقطع دکتری در این دانشگاه و دانشگاه موناش استرالیا ادامه داد و در آن فارغ‌التحصیل شد. با این پیشینه علمی می‌توان او را متخصص در زمینه و رشته هوش مصنوعی دانست.

او امروز استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز است و از سال ۹۲ عضو هیئت علمی این دانشگاه است.


بیشتر بخوانید:علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟


پیشینه اجرایی ستار هاشمی

ستار هاشمی در سال ۹۳ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و دو سال بعد یعنی در سال ۸۵ معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت شد.

او در دولت حسن روحانی و وزارت محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات منصوب شد.

وزیر پیشنهادی پزشکیان به مجلس

امروز مسعود پزشکیان رییس‌جمهور ایران ستار هاشمی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

ارسال نظر