تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

رای تبرئه از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم الهه محمدی صادر شد

دادگاه تجدیدنظر، رای پرونده الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن را صادر کرد.

اقتصاد۲۴-  به گفته وکیل این خبرنگار، شعبه ۳۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، الهه محمدی را از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم تبرئه، اما حکم صادره را درباره دو اتهام دیگر یعنی ۵ سال حبس برای اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، تایید کرده است.

شهاب‌الدین میرلوحی، وکیل الهه محمدی گفت: «پس از اعتراض به حکم محکومیت الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۳۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع و نهایتا این دادگاه الهه محمدی را از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم تبرئه کرد. اما حکم صادره درخصوص دو اتهام دیگر یعنی ۵ سال حبس برای اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تایید و این حکم در تاریخ ۱۶ تیرماه سال جاری جهت اجرا به شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ ارجاع شد و رأی قطعی در اجرای احکام به وکلا ابلاغ شد. البته طبق دادنامه دادگاه تجدیدنظر، حکم اشد (یعنی ۵ سال حبس) قابل اجراست.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه دو اتهام باقیمانده از شرایط کامل بخشنامه عفو سال ۱۴۰۱برخوردار است، امیدواریم الهه محمدی مشمول عفو شده و این پرونده با صدور قرار موقوفی اجرا مختومه شود.»

منبع: هم میهن
ارسال نظر