تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

به عقیده معامله‌گران فعلا اخبار تنش در منطقه کمرنگ شده و در روز یکشنبه دلیل کاهش قیمت‌ها، ثبت نام ایران‌خودرو پس از حدود یک سال و نیم بود. از منظر این دسته با این ثبت‌نام فروش طلا و سکه در بازار افزایش پیدا کرده تا متقاضیان از بازار خودرو سود ببرند.

اقتصاد ۲۴- بازار طلا و سکه درحالی روز دوشنبه را آغاز می‌کند که از ابتدای هفته قیمت‌ها بر مدار نزول بودند. در روز یکشنبه شاهد تداوم ریزش در بازار ارز و سکه بودیم و قیمت سکه امامی با کاهش ۷۵۰ هزار تومانی، کانال ۴۲ میلیون را از دست داد و به کف حباب خود در امسال رسید.

قیمت سکه امامی روز گذشته را با گپ منفی ۴۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۴۲ میلیون شروع کرد و با کاهش از مرز این کانال فاصله گرفت. قیمت سکه امامی در نیمه دوم معاملات یکشنبه با کاهش در ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. حباب سکه نیز مانند قیمت آن بر مدار کاهش بود و به ۱۷ درصد رسید که کمترین میزان حباب در سال ۱۴۰۳ است.

قیمت طلای آبشده نیز مانند سایر بازار‌ها برمدار کاهش بود و به کف کانال ۱۵ میلیون تومان رسید و در معاملات روزانه این کف را حفظ کرد. قیمت طلای آبشده در روز یکشنبه بین کف کانال ۱۵ میلیون تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نوسان بود. حباب طلای آبشده نیز کاهش داشت و در روز گذشته میزان حباب منفی شد. بر اساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، آخرین بار که قیمت طلای آبشده، حباب منفی به خود دیده به سوم مرداد برمی‌گردد. البته این پایان کار بازار طلای آبشده نبود و قیمت‌ها در معاملات پشت خطی یکشنبه شب به نزول خود ادامه دادند و قیمت طلای آبشده کانال ۱۵ میلیون را از دست داد و در ۱۴ میلیون و ۹۷۸ هزار تومان بسته شد.

در روز یکشنبه علاوه بر بازار سکه امامی و طلای آبشده، سایر قطعات سکه نیز حباب کم کردند. به این ترتیب، حباب نیم سکه با کاهش به ۳۴ درصد رسید که این قطع از سکه نیز شاهد کمترین حباب در سال ۱۴۰۳ بوده است. ربع سکه نیز با کاهش قیمت، حبابش به ۷۵ درصد رسید که از ۱۰ ازدیبهشت کمترین میزان را تجربه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت‌ها در بازار ارز هم بر مدار نزول بودند، قیمت دلار هرات در زیر نرخ حمایتی و در ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش تا کف کانال ۵۹ هزار تومان پایین رفت. در نیمه دوم و در انتهای معاملات با برگشت قیمت درهم از کف حمایتی، قیمت دلار هرات نیز از ۵۹ هزار تومان با حمایت در ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شد.


بیشتر بخوانید:  ریسک ورود به بازار طلا ۵۰-۵۰ شد


 به عقیده معامله‌گران فعلا سایه اخبار تنش در منطقه از سر بازار کم شده و در روز یکشنبه دلیل کاهش قیمت‌ها، ثبت نام ایران‌خودرو پس از حدود یک سال و نیم بود. بر اساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، از منظر این دسته با این ثبت‌نام فروش طلا و سکه در بازار افزایش پیدا کرده تا متقاضیان از بازار خودرو سود ببرند. طبق اعلام ایران‌خودرو، مشتریان از روز یکشنبه به مدت هفت روز فرصت دارند یکی از حساب‌های خود نزد بانک‌های عامل را به‌نام ایران‌خودرو وکالتی کرده و مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را در این حساب مسدود کنند.

البته گروهی از معامله‌گران نیز دلیل کاهش قیمت‌ها را به وضعیت بلوکه در بازار طلای آبشده ربط می‌دهند که در روز گذشته به ۱۰۰ هزار تومان رسیده بود. این گروه می‌گویند با حراج شمش در مرکز مبادله وضعیت بلوکه در ده روز آخر ماه بیشتر خواهد شد.

در روز یکشنبه چهل و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله برگزار شد و در این جلسه از مجموع ۱۴۷ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، تمامی شمش‌ها با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

با این حال که سایه تنش از سر بازار کم شده، اما تحلیلگران معتقدند اگر این ریسک سیاسی دوباره به بازار برگردد احتمال بازگشا هیجان به بازار وجود دارد.

به عقیده معامله‌گران فنی سیگنال فروش به بازار طلا و سکه صادر شده، اما تنها رخدادی که می‌تواند دکمه توقف کاهش قیمت را بزند اشباع فروش در بازار است. اما اگر قیمت طلا و سکه تکنیکال را در روز دوشنبه لحاظ نکند قیمت طلای آبشده می‌تواند محدوده حمایتی ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان را از دست دهد. بر اساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، مرز حمایتی مهم بعدی برای بازار طلا روی ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قرار دارد که قیمت می‌تواند در آن ناحیه واکنش داشته باشد. مرز حمایتی بازار سکه نیز در حوالی ۴۱ میلیون و ۴۰۰ تا ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد که اگر از دست برود احتمال کاهش تا مرز این کانال وجود دارد.

امروز هم با باز شدن بازار‌های جهانی، قیمت انس نیز به معادلات معامله‌گران در بازار برمی‌گردد. قیمت انس طلا هفته گذشته را در ۲۴۳۱ دلار به پایان رسانده بود.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر