تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

کولاک کامالا؛ هریس نامزد دموکرات‌ها در ۳ ایالت چرخشی از رقیب خود جلو افتاد

نظرسنجی‌های جدید در میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا که هفته گذشته انجام شد؛ آخرین نشانه از تغییر چشم‌گیر وضعیت نامزد حزب دموکرات از زمان کنار گذاشتن بایدن برای انتخاب مجدد است.

اقتصاد۲۴- آخرین نظرسنجی نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا نشان می‌دهد که کامالا هریس برای اولین‌بار از زمان اعلام نامزدی‌اش در سه ایالت کلیدی با ۴ درصد اختلاف از ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیش افتاده است. این نتایج نشان‌دهنده تغییر کیفی و بنیادی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا است.
به گزارش دنیای اقتصاد، نظرسنجی‌های جدید در میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا که هفته گذشته انجام شد، آخرین نشانه از تغییر چشم‌گیر وضعیت نامزد حزب دموکرات از زمان کنار گذاشتن بایدن برای انتخاب مجدد است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، بر اساس نظرسنجی‌های جدید نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در سه ایالت میدان نبرد جا گذاشته است.
این نشان می‌دهد که پس از بایدن حزب دموکرات در حال بازسازی چهره خود در ایالت‌های کلیدی است. کامالا هریس در ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان ۴ درصد از ترامپ جلوتر است؛ یعنی ۵۰ تا ۴۶ درصد در میان رای‌دهندگان احتمالی در هر ایالت. نظرسنجی‌ها از ۵ تا ۹ اوت انجام شد.

این نظرسنجی‌ها که برخی از اولین نظرسنجی‌های با کیفیت بالا در این ایالت‌ها از زمان اعلام عدم نامزدی مجدد بایدن است، نشان می‌دهد که الان وضع تغییر کرده است؛ درحالی‌که در زمان بایدن، در این ایالت‌ها ترامپ با بایدن یا مساوی بود یا برتری جزئی داشت.


بیشتر بخوانید:  تغییر یا تداوم در مواضع کاملا هریس؛ بررسی مواضع و رویکردهایر سیاست خارجی آمریکا پس از بایدن


در حالی‌که رقابت تغییر شکل یافته هنوز در هفته‌های اولیه بی‌ثبات خود است. با این وجود دموکرات‌ها در حال حاضر در موقعیت بسیار قوی‌تری در این سه ایالت میدان نبرد قرار دارند که مدت‌ها کلید پیروزی - یا شکست حزب بوده‌اند. با این حال، نتایج آسیب‌پذیری‌هایی را برای کامالا هریس نشان می‌دهد. رای‌دهندگان وقتی صحبت از اینکه به چه کسی برای مدیریت اقتصاد و مهاجرت اعتماد دارند، دونالد ترامپ را ترجیح می‌دهند؛ مسائلی که همچنان محور اصلی رقابت‌های ریاست‌جمهوری هستند.

آمار هریس نسبت به بایدن در این ایالت‌ها برای دموکرات‌ها بهتر بوده است؛ حتی قبل از مناظره بسیار بد بایدن با ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا از وضعیت خوبی در این ایالت‌های کلیدی برخوردار نبود. در ماه مه، بایدن در نظرسنجی تایمز و سیه‌نا در ویسکانسین و میشیگان عملا با ترامپ برابر بود.

نظرسنجی انجام شده قبل و بعد از مناظره در ماه ژوئیه نشان داد که ترامپ در پنسیلوانیا پیشتاز است. بخش اعظم پدیده دموکرات‌ها که قدرتش به تازگی کشف شده است، ناشی از درک بهتر رای‌دهندگان از کامالا هریس است. بر اساس نظرسنجی تایمز و کالج سیه‌نا، رتبه مطلوب او در میان رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در پنسیلوانیا در ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رای‌دهندگان همچنین هریس را با هوش‌تر و از نظر خلق و خوی مناسب‌تر از ترامپ برای حکومت می‌دانند. لس لنسر، یک بازنشسته از هلندِ میشیگان که معمولا به جمهوری‌خواهان رای می‌دهد، گفت که در ماه نوامبر در نظر دارد از هریس حمایت کند؛ در حالی‌که او با برخی از سیاست‌های دموکرات‌ها مخالف است، گفت که نمی‌تواند نگرش «بی‌احترامی» و «غیر قابل قبول» ترامپ را تحمل کند.

هریس بازی را عوض می‌کند؟

اگر شکی وجود داشت که کامالا هریس انتخابات ریاست‌جمهوری امسال را متحول خواهد کرد، آخرین نظرسنجی نیویورک‌تایمز- سیه‌نا آن خط بطلانی روی این شک و تردید‌ها کشید. در اولین نظرسنجی نیویورک‌تایمز در ایالت‌های نوسانی از زمان ورود کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور به رقابت، نتایج نشان می‌دهد که تغییرات خوبی به سود دموکرات‌ها رقم خورده است.

کامالا هریس توانسته است با اختلاف ۴ امتیاز نسبت به ترامپ پیش بیفتد. گاهی اوقات، توضیح اینکه چرا نظرسنجی‌ها هفته به هفته یا ماه به ماه تغییر می‌کنند، می‌تواند دشوار باشد. در سیاست قطبی‌شده امروز، حتی به سختی می‌توان توضیح داد که چرا رای‌دهندگان اصلا تغییر موضع می‌دهند. در این مورد، اما توضیح آسان است: «ورود کامالا هریس به رقابت، اساس این انتخابات را تغییر داده است.»

تا پیش از این، پویایی اصلی این رقابت به‌دلیل عدم محبوبیت بایدن بود. این امر مانع از اجرای استراتژی معمول دموکرات‌ها در برابر ترامپ و متحدانش در MAGA (بیایید آمریکا را دوباره شکوهمند کنیم) شد: «با اجرای یک کاندیدای کاملا قابل قبول، انتخابات را به همه‌پرسی درباره ترامپ تبدیل کنید.» تا پیش از کناره‌گیری بایدن، میلیون‌ها رای‌دهنده با انتخاب دردناکی بین دو نامزدی که از آن‌ها خوششان نمی‌آمد، باقی مانده بودند. حالا با آمدن هریس به جای بایدن، پویایی به انتخابات بازگشته است و او می‌تواند مسیر انتخابات را تغییر دهد.

ارسال نظر