تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

هزینه‌های اجاره آپارتمان در شهرک غرب + جدول

مستاجری که با ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون بودجه به‌عنوان ودیعه برای اجاره آپارتمان یکخوابه و دوخوابه پا به املاکی‌های شهرک غرب می‌گذارد، با ارقامی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون بابت کرایه ماهانه روبرو می‌شود

اقتصاد۲۴- اجاره آپارتمان در شهرک غرب، نسبت به میانگین تهران هزینه بیشتری برای مستاجران دارد.
به گزارش فرارو؛ آمار‌های رسمی نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شهرک غرب تهران، حدود ۴۵ درصدی از متوسط کل شهر بیشتر بالاتر است و صاحبخانه‌ها معمولا با همین فرمول از مستاجران انتظار پرداخت اجاره خانه دارند. همین الان مستاجری که با ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون بودجه به‌عنوان ودیعه برای اجاره آپارتمان یکخوابه و دوخوابه پا به املاکی‌های شهرک غرب می‌گذارد، با ارقامی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون بابت کرایه ماهانه روبرو می‌شود. رهن کامل آپارتمان در شهرک غرب نیز دست‌کم از حدود یک میلیارد تومان شروع می‌شود و گاهی با قیمت خانه ۸۰ متری در جنوب پایتخت برابری می‌کند.

مقایسه اجاره آپارتمان در شهرک غرب با میانگین تهران

قیمت آپارتمان در شهرک غرب و بقیه محله‌های منطقه دو تهران طبق آخرین آمار‌های رسمی به متری ۱۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده. بانک مرکزی اعلام کرده این عدد در کل مناطق ۲۲ گانه تهران حدود ۸۶ میلیون تومان است. قیمت آپارتمان در شهرک غرب و بقیه محله‌های منطقه دو تهران، به این ترتیب حدود ۴۵ درصد بالاتر از متوسط شهر است. اجاره آپارتمان در شهرک غرب تقریبا با همین فرمول برای صاحبخانه‌ها تعریف می‌شود و مستاجران باید با همین نسبت منتظر ارقام پیشنهادی مالکان باشند.

اجاره آپارتمان دوخوابه در شهرک غرب چقدر هزینه دارد؟

اجاره آپارتمان ۱۰۰ متری در شهرک غرب با امکانات کامل و عمر بنای زیر پنج سال، معمولا با ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون بودجه به‌عنوان پول پیش، ماهانه ۲۵ تا ۵۰ میلیون کرایه‌خانه به مستاجر تحمیل می‌کند.

اجاره آپارتمانی ۱۰۰ متری در شهرک غرب به‌عنوان مثال ۳۰۰ میلیون پول پیش احتیاج دارد و صاحبخانه درخواست کرایه ماهانه ۳۵ میلیون تومانی هم دارد. قابلیت تبدیل رهن و اجاره، اجازه می‌دهد، رقم اجاره ماهانه تا ۲۰ میلیون تقلیل پیدا کند؛ درعوض رقم ودیعه به ۸۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

آپارتمان ۱۰۰ متری دیگری با امکانات کامل در ازای ۲۰۰ میلیون پول پیش و کرایه ماهانه ۴۰ میلیونی به مستاجر تحویل داده می‌شود. ۱۱ سال از عمر بنای این یکی می‌گذرد و در همین شهرک غرب واحد ۱۰۰ متری دیگری را با پول پیش ۲۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۳۷ میلیونی آماده تحویل به مستاجر گذاشتند.

اجاره آپارتمان یکخوابه در شهرک غرب

اجاره آپارتمان یکخوابه و نقلی در شهرک غرب برای مستاجری که ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون بودجه برای ودیعه کنار گذاشته، دست‌کم ۲۰ میلیون و گاهی تا ۴۰ میلیون کرایه ماهانه احتیاج دارد.

آپارتمانی ۶۰ متری در شهرک غرب درحالی آماده تحویل به مستاجر است که صاحبخانه در قدم اول ۳۰۰ میلیون پول پیش طلب کرده. در مرحله بعدی مستاجر باید برای خانه‌ای که سال ۹۰ ساخته شده و باوجود قرار گرفتن در طبقه دوم، آسانسور ندارد، ماهی ۲۰ میلیون کرایه پرداخت کند.

اجاره آپارتمانی ۶۵ متری با ۲۰ سال عمر بنا، طبق اطلاعاتی که مالک ارائه کرده، ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه می‌طلبد. واحد به‌جز آسانسور، امکانات دیگری ندارد و مستاجر باید آماده پرداخت ماهانه ۲۵ میلیون تومان اجاره باشد.

آپارتمان ۷۵ متری در شهرک غرب بین آگهی‌ها دیده می‌شود. اجاره ماهانه این یکی ۲۰ میلیون تومان است و رقم ودیعه ۴۰۰ میلیون تومان.

رهن کامل آپارتمان در شهرک غرب

رهن کامل آپارتمان در شهرک غرب از حول‌وحوش یک میلیارد تومان شروع می‌شود و برخی از صاحبخانه‌ها رقمی معادل قیمت یک آپارتمان در محله‌های دیگری تهران برای رهن کامل آپارتمان درخواست کردند.

آپارتمان ۱۹۵ متری و سه‌خوابه در شهرک غرب به‌عنوان مثال یکی از همین مورد‌هاست. به‌شکل رهن کامل، در ازای چهار میلیارد تومان اجاره داده می‌شود که این عدد طبق آمار‌ها‌ی رسمی معادل ۴۶ متر آپارتمان مسکونی در کل تهران یا ۸۰ متر آپارتمان مسکونی در مناطق جنوبی شهر است.

آپارتمانی ۷۵ متری، اما با رقمی نزدیک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون به‌شکل رهن کامل اجاره داده می‌شود. این یکی با آسانسور و انباری تحویل مستاجر داده می‌شود.

جدید‌ترین فایل‌های مسکونی برای اجاره آپارتمان در شهرک غرب

متراژ

عمربنا

امکانات

پول پیش

اجاره ماهانه

100 متر

17 سال

پارکینگ و انباری

300 میلیون

35 میلیون

100 متر

13 سال

آسانسور، پارکینگ و انباری

200 میلیون

40 میلیون

100 متر

11 سال

پارکینگ و انباری

200 میلیون

37 میلیون

60 متر

13 سال

انباری

300 میلیون

20 میلیون

65 متر

20 سال

آسانسور

200 میلیون

25 میلیون

75 متر

15 سال

پارکینگ و انباری

400 میلیون

20 میلیون

195 متر

یک‌سال

آسانسور، پارکینگ و انباری

چهار میلیارد

-

75 متر

15 سال

آسانسور و انباری

یک میلیارد و 300 میلیون

 

ارسال نظر