تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

قیمت آپارتمان در مناطق مختلف شهر کرج مرداد ۱۴۰۳ + جدول

واسطه‌گران در ارزیابی خود از وضعیت بازار مسکن کرج معتقدند، افزایش قیمتی نسبت به سال گذشته به شکل محسوسی اتفاق نیفتاده و بسیار محدود بوده است

اقتصاد۲۴- حتی برخی معتقد به ثبات قیمت در این بازه زمانی هستند. دلیل آن را هم می‌توان در رکود بیش از حد بازار به دلیل نوسانات ارزی دانست که عرضه کنندگان آپارتمان حتی حاضر به کاهش قیمت پایین‌تر از قیمت بازار هستند تا ملک به فروش برسد.
نوسانات نرخ دلار و روند کاهشی آن یکی از مهم‌ترین دلایلی است که واسطه گران بازار ملک کرج عنوان می‌کنند. البته عده بسیار کمی از واسطه‌ها نیز بر افزایش قیمت مسکن طی یک‌سال گذشته تا حدود ۳۰ درصد تاکید دارند، اما روند رکودی بازار باعث شده که میزان تقاضا به حداقل برسد. همان‌طور که سمت عرضه هم چندان تعریفی ندارد.

اکثر قریب به اتفاق واسطه گران بازار املاک کرج نیز بر کاهش حجم تقاضای سرمایه‌ای به نسبت مصرفی و پیشی گرفتن شکل تقاضای مصرفی در مقایسه با تقاضای سرمایه‌ای تاکید داشتند و در مقابل، عده کمی از واسطه‌های ملکی از وجود تقاضای سرمایه‌ای در بازار مسکن کرج خبر می‌دهند. در واقع تنها سازنده‌ها و آن‌هایی که نقدینگی حجیم دارند، خرید‌های بزرگ ملکی انجام می‌دهند. با این حال، تقاضای مصرفی بسیار کم است. اکثر مشاوران املاک بر این عقیده هستند که در حال حاضر از حداقل متقاضیانی که در بازار وجود دارد، عمدتا مصرفی بوده و تقاضای سرمایه‌ای در کمترین میزان خود قرار دارد.

ارسال نظر