تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

تحلیلگران معتقدند فقط ریزش شدت‌دار انس طلا می‌تواند بازار سکه را تحت‌الشعاع کاهش قرار دهد و در غیر این صورت کاهش حباب راه نزول را بسته است.

اقتصاد ۲۴- بازار طلا و سکه در حالی امروز را آغاز می‌کند که در روز گذشته دو متغیر این بازار خلاف جهت هم حرکت کردند؛ قیمت انس بر مدار افزایش بود و به سقف تاریخی رسید. اما قیمت دلار بر مدار کاهش بود و به کانال ۵۹ هزار تومان بازگشت. بازار طلا و سکه نیز همگام با یار دیرینه خود یعنی دلار حرکت کرد و به مرز‌های حمایتی بازگشت. علاوه بر افت قیمت‌ها در روز گذشته، بازار طلا و سکه شاهد یک رکورد بود؛ حباب سکه و طلای آبشده به کمترین میزان در سال ۱۴۰۳ رسید.

قیمت دلار هرات روز گذشته را در میانه کانال ۵۹ هزارتومان شروع کرد و با کاهش قیمت درهم، به سمت کف کانال ۵۹ هزار تومان پیش رفت. به دنبال حرکت نرخ دلار هرات به سمت کف، قیمت دلار تهران نیز کانال ۶۰ هزار تومان را از دست داد. به گزارش اقتصادنیوز، با افت قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت سکه معاملات روز گذشته را با گپ منفی ۲۵۰ هزار تومانی در کف کانال ۴۲ میلیون شروع کرد. در ادامه قیمت سکه با کاهش این کانال را از دست داد و تا ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پایین رفت. حباب سکه نیز با کاهش به ۱۶ درصد رسید که کمترین میزان در امسال بوده است. حباب تومانی سکه شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت طلای آبشده نیز با کاهش بازار ارز همکاری کرد و در روز گذشته از پله سوم کانال ۱۵ میلیون دور شد. قیمت طلای آبشده زیر مرز ۱۵ میلیون و ۲۸۰ هزارتومان بازگشایی کرد و با کاهش به کف پله دوم کانال ۱۵ میلیون رسید. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب طلای آبشده که طی سه روز معاملاتی گذشته منفی است؛ در روز سه‌شنبه به منفی ۱.۳ درصد رسید. در واقع قیمت طلای آبشده در بازار بیش از ۲۰۰ هزار تومان کمتر از ارزش ذاتی آن در معامله است و میزان حباب منفی در سال ۱۴۰۳ سابقه نداشته است.

دلیل کاهش حباب سکه و طلا افزایش قیمت انس طلا و عدم همراهی بازار داخل با بازار جهانی بود. در روز سه‌شنبه بازار‌های جهانی در انتظار انتشار شاخص قیمت تولیدکننده بودند. به گزارش اقتصادنیوز، پس از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده که امید‌ها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را تقویت کرد؛ شاخص دلار در برابر رقیبان تضعیف شد. در نهایت این اتفاق زمینه‌ساز جذابیت بیشتر طلا برای دارندگان ارز‌های دیگر شد و قیمت انس طلا طی معاملات روز گذشته در محدوده ۲۴۶۰ دلار تا ۲۴۷۵ دلار نوسان داد.


بیشتر بخوانید: راه سکه برای برگشت به زیر ۴۰ میلیون تومان سخت شد/ انتخاب همتی می‌تواند دلار و طلا را به سمت و سوی متفاوتی ببرد


در معاملات روز چهارشنبه قیمت انس طلا چشم انتظار انتشار شاخص قیمت مصرق کننده است. اگر این داده نیز گواه بر افزایش امید‌ها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشد؛ قیمت انس بر مدار افزایش خواهد بود. اما اگر این داده این انتظارات را تعدیل کند قیمت انس با کاهش از سقف تاریخی دور خواهد شد.

با رسیدن حباب طلا و سکه به کمترین میزان، تحلیلگران تصور می‌کنند راه نزول بازار بسته شده است چرا که در برای خریدار این میزان حباب به صرفه است. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، اگر در بازار امروز خریدار جدید به بازار بیاید راه نزول بازار بسته خواهد شد و احتمال افزایش سکه تا ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالا می‌رود. محدوده حمایتی قیمت سکه نیز در حوالی ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار دارد که اگر از دست برود پیش بینی می‌شود نرخ سکه به کانال پایین‌تر بیفتد.

تحلیلگران معتقدند فقط ریزش شدت‌دار انس طلا می‌تواند بازار سکه را تحت‌الشعاع کاهش قرار دهد و در غیر این صورت کاهش حباب راه نزول را بسته است. محدوده حمایتی طلای آبشده نیز در ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان است که بعید به نظر می‌رسد با عقب افتادن قیمت نقدی بازار از ارزش ذاتی طلا، نرخ طلای آبشده به این سمت حرکت کند. مرز مقاومت طلای آبشده در ۱۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قرار دارد که در صورت تثبیت، توان افزایش قیمت بیشتر می‌شود.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر