تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران:

طرح تحول دیجیتال از سال گذشته آغاز شده است

طرح تحول بیمه ایران از سال گذشته و در قالب برنامه ای شش محوری در بیمه ایران آغاز شده است.

اقتصاد۲۴-حسینی لر، معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران در گفتگو با روابط عمومی بیمه ایران در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با بیان مطلب، افزود: طرح تحول دیجیتال شامل شش گام در زمینه‌های زیرساخت، مرکز داده، شبکه و امنیت، بهینه‌سازی فرایند‌ها، تحول در نظام آموزش و بودجه ریزی عملیاتی می‌باشد که از سال گذشته در بیمه ایران آغاز گردیده است.

وی افزود: برنامه ریزی انجام دادیم تا در ابتدا فرایند‌های کاری به روز شوند و بهبود یابند و در مرحله بعد تحلیل و طراحی فرایند‌ها صورت گیرد و نهایتا پیاده سازی نرم افزاری صورت گیرد.
وی با بیان این که، قبل از ورو به مرحله پیاده سازی، لازم است بهینه سازی و به روز رسانی فرایند‌ها انجام گیرد، بیان داشت: نهایتا تحلیل و تغییر که در گام دوم دیده شده را پیاده سازی حواهیم کرد.

حسینی لر با بیان این که در گام سوم پایگاه داده‌ها یکپارچه می‌شوند، گفت: در گام چهارم مبحث ابزار‌های هوشمند است که اکنون در بستر سامانه ایران من بخشی از عملیات بیمه‌گری در ان پیاده سازی شده و تا پایان سال تمام فرایند صدور و خسارت از طریق این سامانه خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و نوآوری با تاکید بر این که شبکه نمایندگی بررسی و آشنایی با سامانه ایران من را در اولویت برنامه‌های خود جهت آشنا کردن بیمه گذاران به خدمات بر خط بیمه ایران قرار دهد، ابراز داشت: تحول دیجیتال باید به شکلی صورت گیرد که بیمه‌گذاران تغییر فرایند بیمه گری را احساس کنند و نیاز به حضور فیزیکی نداشته باشند.

حسینی لر در ارتباط با نقش و جایگاه شبکه نمایندگی در طرح تحول دیجیتال گفت: تحول دیجیتال ته تنها نقش نمایندگان را کمرنگ نمی‌کند بلکه با پیاده سازی بخش‌هایی هم، چون دفتر نمایندگی دیجیتال به کاهش هزینه‌های آنان کمک خواهد کرد و قرار نیست این تغییرات اختلالی در فرایند کاری نمایندگان به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: هدف از طرح تحول دیجیتال تسریع و سرعت بخشی به فرایندهاست و سعی بر آن است که میزان قطعی ارتباطات کاهش یابد.

حسینی لر در ارتباط با پنجره واحد و پیاده سازی آن در شعب، گفت: پنجره واحد در قالب یک طرح مجزا در بخش شعب انجام خواهد گرفت، اما از سامانه ایران من نخواهد بود و در قالب دولت و کارمند ارایه می‌شود.

معاون برنامه ریزی و نوآوری در ارتباط با نارضایتی نمایندگان از وجود استارتاپ‌ها و انحصار آنان گفت: بیمه ایران در یک فضای کاملا رقابتی و پویا فعالیت می‌کند و باید تلاش کنیم رقابت سالم را گسترش دهیم و آنچه که سیاست گذاری‌های شرکت در این بخش باشد و ابلاغ گردد، قطعا ورود پیدا خواهیم کرد.

وی با اذعان به این که ایجاد فضای باز و حرکت به سمت رقابت، به افزایش سهم بیمه ایران در بازار منجر خواهد شد، گفت: در بیمه ایران شورای راهبری و کمیته خلق محصول بیمه ایجاد کردیم و به این سمت در حال حرکت می‌باشیم که خدمات بیمه‌ای و نوین در بستر فناوری اطلاعات ارایه دهیم

ارسال نظر