تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
در اقتصاد۲۴ بخوانید:

زهرا بهروزآذر معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده کیست؟

مسعود پزشکیان معاونانش را در روز‌های گذشته مشخص کرد و فهرست وزاری پیشنهادی کابینه چهاردهم را هم به مجلس فرستاد تا با گرفتن رای اعتماد وزیر پزشکیان در دولت چهاردهم شوند. در ادامه این انتخاب‌ها رییس‌جمهور در حکمی زهرا بهروزآذر را به‌عنوان معاون امور زنان و خانواده خود منصوب کرد.

اقتصاد۲۴- مسعود پزشکیان معاونانش را در روز‌های گذشته مشخص کرد و فهرست وزاری پیشنهادی کابینه چهاردهم را هم به مجلس فرستاد تا با گرفتن رای اعتماد وزیر پزشکیان در دولت چهاردهم شوند. در ادامه این انتخاب‌ها رییس‌جمهور در حکمی زهرا بهروزآذر را به‌عنوان معاون امور زنان و خانواده خود منصوب کرد.

زهرا بهروزآذر کیست؟

زهرا بهروزآذر متولد سال۱۳۶۰ است. او که از طیف اصلاح‌طلبان است سال‌ها در حوزه زنان فعالیت و پژوهش می‌کند. او دارای دکترای رشته توسعه کارآفرینی از دانشگاه تهران است.

بهروزآذر پژوهش‌گر حوزه کارآفرینی اجتماعی با تاکید بر توانمندسازی زنان با کارآفرینی و مشارکت اجتماعی است. او در انتخابات شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰، در فهرست اصلاح‌طلبان و موردحمایت آن‌ها بود.

بهروزآذر در روز‌های انتخابات گفت: «با نگاه اسلامی و اخلاقی و ایرانی کسی از تداوم گشت ارشاد خوشحال نخواهد بود. آقای پزشکیان گفتند که مساله گشت ارشاد را حل می‌کنند و تاکید کردند قطعا به این شکل ادامه پیدا نمی‌کند.»

بهروزآذر در روز‌های انتخابات درباره گشت ارشاد به تلوبیون دکتر پزشکیان گفت: با نگاه اسلامی و اخلاقی و ایرانی کسی از تداوم گشت ارشاد خوشحال نخواهد بود.


پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بهروز آذر از سوی معاونت زنان ستاد مسعود پزشکیان در یک نشست خبری شرکت کرد و در آن به پرسشی درباره شرکت‌نکردن افراد و به‌ویژه زنان در دور نخست انتخابات گفت: «خیلی مواقع زنان متوجه می‌شوند حقوق اولیه آن‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برخورد‌هایی که در این مدت با زنان شده آن‌ها را رنج داده و ناراحت هستند، آن‌ها این دلخوری خودشان را با نیامدن پای صندوق‌های رای نشان دادند، ما در ستاد آقای پزشکیان این صدای زنان را شنیدیم، امیدوارم بقیه هم شنیده باشند. شاید واژه مناسبی نباشد، اما واقعیت این است که افراد سرشناس با انتخابات قهر کردند و احساس می‌کنند در مقاطعی تنها ماندند.»


بیشتر بخوانید: ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات کیست؟


او ادامه داد: «البته بعد از دور اول انتخابات متوجه شدیم مشارکت بیش‌تر شده است، اما ما انتظار بیش‌تری داریم، تلاش می‌کنیم به این گروه از جامعه بگوییم که ما صدای شما را شنیدیم، درک می‌کنیم، می‌فهمیم، به آن‌ها حق می‌دهیم، با آن‌ها همدل هستیم، شاید خودمان هم قبل از مشخص شدن نامزدی آقای پزشکیان با آن‌ها هم‌مسیر بودیم فقط شاید ما کمی زودتر توانستیم حس امید پیدا کنیم و به مسیر مسعود پزشکیان پیوستیم، شاید به این دلیل بود که ما زودتر صدای آقای پزشکیان را شنیدیم.»

بهروزآذر بیان کرد: «در روز‌های سخت سال ۱۴۰۱ که کسی صدای جامعه زنان نبود آقای پزشکیان کسی بود که در مجلس ایستاد و بدون هیچ ترسی صدای زنان شد، حالا ما داریم صدای او را می‌شنویم.»

پیشینه و سوابق اجرایی

سرپرست اداره کل امور زنان شهرداری تهران در دوره پیروز حناچی

رییس مرکز آمار و رصد شهری تهران

بهروزآذر در زمان حضورش در شهرداری تهران به عنوان مدیرکل امور زنان، از برنامه‌هایی حمایت کرد که بیش‌تر براساس تقویت خانواده بود.

شناسایی مکان‌های ناامن شهر برای زنان و ابلاغ دستورالعمل ارتقای امنیت بانوان در شهر به مناطق ۲۲ گانه از دیگر برنامه‌هایی بودند که او در حوزه زنان پیش برد.

عضویت در دولت چهاردهم

بهروز‌آذر در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ در حکمی از طرف مسعود پزشکیان به عنوان معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور منصوب شد.

ارسال نظر