تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

شریعتمداری: مواضع و عملکرد برخی از وزرای پیشنهادی در چارچوب اصول و مبانی نظام قابل تعریف نیست

حسین شریعتمداری درباره اعضای کابینه پیشنهادی نوشت: سخن درباره تعداد -هرچند اندک- کسانی است که برخی از مواضع و عملکرد آن‌ها در چارچوب اصول و مبانی نظام قابل تعریف نیست و از زاویه‌دار بودن افراد یاد شده با نظام حکایت می‌کند.

اقتصاد۲۴-حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «ما اشتباه شما را تکرار نمی‌کنیم!» در کیهان نوشت:
۱- متاسفانه در میان نامزد‌هایی که رئیس‌جمهور محترم برای تصدی پست‌های وزارتی به مجلس معرفی کرده‌اند، افرادی دیده می‌شوند که سوابق و کارنامه‌های آن‌ها به وضوح نشان می‌دهد از صلاحیت لازم برای حضور در کابینه برخوردار نیستند. بحث درباره توانمندی این عده برای حضور به عنوان وزیر، در این یا آن وزارتخانه در میان نیست، اگرچه توانمندی و کارآمدی نیز یکی از شرایط ضروری و غیر قابل اغماض است، ولی مشکل اصلی آن‌ها که قبل از موضوع کارآمدی در میان است، زاویه‌ای است که برخی از آنان با اصول و مبانی انقلاب و نظام داشته‌اند و در کارنامه سیاسی و رفتاری آن‌ها ثبت شده است.

۲- آقای پزشکیان، رئیس‌جمهور محترم به فراجناحی بودن کابینه اشاره کرده و در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) خطاب به مردم نوشته‌اند «در مرحله انتخاب و بررسی کابینه از صاحبنظران متعددی مشورت گرفتیم و تلاش کردیم با رویکرد وفاق و همدلی، بهترین وضعیت ممکن را با ظرفیت‌های موجود رقم بزنیم. صبر کنید کابینه کار کند و آن‌را از روی عملکردش نقد کنید».

مفهوم «فراجناحی» گزینش از میان سلیقه‌های سیاسی متفاوتی است که در چارچوب نظام تعریف شده‌اند و صد البته به کارگیری افراد با سلیقه‌های متفاوت می‌تواند نقش موثرتری در پیشبرد امور داشته باشد، ولی سخن درباره تعداد -هرچند اندک- کسانی است که برخی از مواضع و عملکرد آن‌ها در چارچوب اصول و مبانی نظام قابل تعریف نیست و از زاویه‌دار بودن افراد یاد شده با نظام حکایت می‌کند.

۳- برخی از این افراد زاویه‌دار که در کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی حضور یافته بودند، در پاسخ به پرسش‌های نمایندگان درباره مواضع و عملکرد زاویه‌دار خود ابراز پشیمانی کرده و اعلام داشته‌اند که دچار اشتباه شده بودند! برخی دیگر اگرچه می‌دانستند مواضع و عملکرد زاویه‌دار آن‌ها با نظام قابل دفاع نیست، ولی درباره آن سکوت می‌کردند و اسناد و مدارک ارائه شده را بی‌پاسخ می‌گذاشتند که از اصرار آن‌ها بر مواضع و عملکرد پیشین حکایت کرده و می‌کند!

ارسال نظر