تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
نماینده تفرش در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛

اکثر نمایندگان با صالحی امیری همراه هستند/ وزیر پیشنهادی ارشاد، گزینه بسیار مناسبی برای کار فرهنگی است

ولی‌ا... بیاتی، نماینده تفرش در مجلس گفت: آقای صالحی‌ امیری یک نیروی انقلابی است و بعد از انقلاب نیز مسئولیت‌هایی در حوزه فرهنگ داشته‌اند و تا این لحظه، مورد منفی خاص سیاسی و... نیز درباره او وجود نداشته است و با توجه به تمام این مسائل، دیدگاه مثبتی نسبت به ایشان وجود دارد و امیدوارم که بتوانند رای اعتماد همکاران را جذب کند.

اقتصاد۲۴مهسا احمدی: بسیاری از افراد شاخص جبهه اصلاحات به لیست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان ایراد گرفتند و اعلام داشتند رئیس جمهور از ظرفیت حداکثری افراد اصلاح‌طلب آن هم در شرایطی که نامزد این جبهه در انتخابات بوده است و روزگاری در دولت دوم سیدمحمد خاتمی وزیر بوده، استفاده نکرده و در عین حال، افراد زیادی که حامی او نبوده و حتی تفکرش را در انتخابات قبول نداشته‌اند را در لیست خود گنجانده است.

با این حال، یکی از افراد معرفی شده به مجلس که تفکرش با اصلاح‌طلبان نزدیکی دارد و انتخابش با استقبال بسیاری از حامیان مسعود پزشکیان در انتخابات روبرو شد، سیدرضا صالحی‌امیری است.

چندی پیش احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام داشت که سیدرضا صالحی‌ امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نتواسته نظر اکثریت این کمیسیون تخصصی را در رای اعتماد به خود، جلب کند. از این‌رو به نظر می‌رسد اصولگرایان مارک‌دار بنا دارند نسبت به تفکر و سابقه گذشته صالحی‌ امیری واکنش جدی داشته باشند و باید دید وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند نظر اکثریت نمایندگان را در صحن مجلس به خود جلب کند یا خیر؟

در همین خصوص، ولی‌ا... بیاتی‌ تفرش، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ درباره سیدرضا صالحی‌ امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت چهاردهم گفت: آقای صالحی‌ امیری، گزینه بسیار مناسبی برای کار فرهنگی در کشور است، زیرا تجربه و رزومه خوبی نیز در حوزه فرهنگ دارند و در این بخش تسلط لازم را دارند که به باور من، قابل تحسین است.


بیشتر بخوانید: رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی کیست؟


وی افزود: برای دادن رای اعتماد به وزیر پیشنهادی می‌باید چند مولفه را به طور جدی بررسی کرد و اگر به نتیجه برسم، آن‌گاه به فرد موردنظر رای خواهم داد، یعنی داشتن تنها یک مولفه، نظر من را برای رای مثبت دادن جلب نخواهد کرد؛ از این‌رو در خصوص آقای صالحی‌ امیری باید بگویم، او فردی باتجربه و باسابقه است که شخصیت ایشان را می‌پسندم و تصمیم دارم در روز رای اعتماد، به وی رای مثبت دهم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: تصور من بر این است که اکثر نمایندگان با آقای صالحی‌ امیری همراه هستند و احتمالاً او بتواند وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شود.

بیاتی اظهار داشت: آقای صالحی‌ امیری یک نیروی انقلابی است و بعد از انقلاب نیز مسئولیت‌هایی در حوزه فرهنگ داشته‌اند و تا این لحظه، مورد منفی خاص سیاسی و... نیز درباره او وجود نداشته است و با توجه به تمام این مسائل، دیدگاه مثبتی نسبت به ایشان وجود دارد و امیدوارم که بتوانند رای اعتماد همکاران را جذب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک وزارتخانه حساس است و باید فردی سکان این وزارتخانه را به دست بگیرد که با مسائل فرهنگی آشنایی داشته باشد. کسی که در چنین میدانی نبوده است، نمی‌تواند این کار را انجام داد و مهمترین ویژگی آقای صالحی‌امیری برای این جایگاه این است که در میدان فرهنگی حضور جدی داشته است و در طول سال‌های گذشته توانسته خود را در این راستا اثبات کند.

ارسال نظر