تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
نماینده نوشهر و چالوس در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛

در شرایط فعلی، گزینه‌ای بهتر از سیمایی صراف برای وزارت علوم نداریم/ وزیر پیشنهادی علوم می‌تواند مسائل سیاسی دانشگاه‌ها را به خوبی مدیریت کند

کامران پولادی، نماینده نوشهر در مجلس گفت: آقای سیمایی صراف، فردی انقلابی، فعال و پرکاری است. هم حوزوی است، هم دانشگاهی. در واقع کسی باید وزیر علوم باشد که بر این دو بخش یعنی حوزه و دانشگاه مسلط باشد و وی چنین فردی است و با هر دو بخش و گروه می‌تواند ارتباط خوب و منطقی برقرار کند.

اقتصاد۲۴مهسا احمدی: دانشگاه و آموزش عالی به واسطه حضور گسترده جوانان، همیشه به عنوان یکی از مراکز حساس از آن یاد می‌کنند.

برخورد‌های تنگ‌نظرانه در برخی دوره‌ها باعث شده بود بسیاری از دانشجویان احساس غیرخودی بودن پیدا کنند و حال همه منتظرند تا ببینند این رویه در دولت مسعود پزشکیان که شعار تغییر سر داده است، چگونه پیش خواهد رفت.

در همین رابطه، کامران پولادی، نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ در خصوص حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم گفت: آقای حسین سیمایی صراف، گزینه بسیار خوبی برای وزارت علوم است. به اعتقاد من، وی بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند وزارتخانه علوم را اداره کند.

وی افزود: آقای صراف، فردی انقلابی، فعال و پرکاری است. هم حوزوی است، هم دانشگاهی. در واقع کسی باید وزیر علوم باشد که بر این دو بخش یعنی حوزه و دانشگاه مسلط باشد و وی چنین فردی است و با هر دو بخش و گروه می‌تواند ارتباط خوب و منطقی برقرار کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: آقای صراف توانایی این را دارد که معضلات را درک کند و راه درمان را بیابد. وی تجربه بسیار خوبی در این حوزه دارد و همین تجربه و برخورداری از علم کافی، یک امتیاز مثبت و بالا برای او منظور شده است.

پولادی اظهار داشت: در مجموع، آقای صراف گزینه بسیار مناسبی برای در راس وزارت علوم قرار گرفتن است و پاسخ‌های بسیار خوبی هم به سوالات نمایندگان در کمیسیون داد.

نماینده نوشهر در مجلس گفت: من تصمیم خود را گرفته‌ام و قطعاً به آقای حسین سیمایی صراف، رای مثبت خواهم داد و امیدوارم که موفق به کسب رای اعتماد بقیه همکاران نیز شود و سکان این وزارتخانه را به دست گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای صراف برنامه‌های بسیار خوبی برای دانشگاه‌ها دارد و می‌تواند مسائل سیاسی دانشگاه‌ها را به خوبی مدیریت کند و فکر نمی‌کنم در شرایط فعلی، گزینه‌ای مناسب‌تر از وی برای این جایگاه داشته باشیم.

ارسال نظر