تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

در جستجوی خانه با رهن ۳۰۰ میلیون تومان در تهران + جدول

تورم اجاره‌بها در تهران باعث شده اجاره خانه به یکی از اصلی‌ترین دغدغه خانوار‌ها تبدیل شود. اکنون علاوه بر اجاره ماهانه، میانگین بالای میزان رهن نیز از عوامل آشفته‌بازار کنونی محسوب می‌شود

اقتصاد۲۴- بحران اجاره خانه یکی از اصلی‌ترین بحران‌هایی است که مردم در تهران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. تورم اجاره‌بها اکنون از تورم عمومی پیشی گرفته و از سال ۱۴۰۲ نیز اثر این تورم به‌طور واضح در زندگی خانوار‌ها مشاهده می‌شود.
اما با شرایط کنونی، در صورتی که متقاضیان رهنی معادل ۳۰۰ میلیون تومان داشته باشند، در کدام مناطق تهران می‌توانند خانه اجاره کنند؟

بررسی آگهی‌های اجاره خانه در شهر تهران نشان می‌دهد داشتن خانه‌ای با رهن ۳۰۰ میلیون تومان، بیشتر وابسته به اجاره‌ای است که مستاجران باید ماهانه پرداخت کنند.
اگر متقاضیان توانایی پرداخت اجاره بالایی را نداشته باشند، می‌توانند با این میزان رهن و پرداخت اجاره ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، خانه‌ای ۴۵ متری و ساخت سال ۱۳۹۳ در عبدل‌آباد اجاره کنند.
همچنین توانایی پرداخت اجاره‌ای معادل سه میلیون تومان، این امکان را فراهم می‌کند تا مستاجران خانه‌ای ۵۲ متری و ۱۴ ساله در محدوده کمیل اجاره کنند.
در این بین پرداخت اجاره معادل پنج میلیون تومان امکان اجاره خانه‌هایی کوچک‌متراژ با عمر کمتر از پنج سال را در برخی مناطق تهران فراهم می‌کند.
همچنین توانایی پرداخت اجاره‌ای حدود ۱۰ میلیون تومان نیز باعث می‌شود مستاجران فایل‌هایی در محدوده طرشت پیش روی خود داشته باشند.
با پرداخت اجاره ماهانه بیش از ۳۰ میلیون تومان، مستاجران می‌توانند آپارتمان‌هایی بزرگ‌متراژ کرایه کنند که عموماً در مناطق نیمه شمالی تهران قرار گرفته‌اند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر