تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

در طرح فروش ایران خودرو چه کسی سود می برد؟

اگر طبق پیش‌بینی‌ها سه میلیون نفر در سامانه ثبت نام کنند بیش از ۷۰۰ همت یعنی ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در شبکه بانکی کشور بلوکه می‌شود.


اقتصاد۲۴- این در شرایطی است که پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد، ثبت نام‌ها همچنان روندی صعودی داشته باشد و ممکن است به مرز سه میلیون متقاضی نیز برسد. ظاهرا ایران خودرو در طرح مذکور قرار است تعداد ۱۲۰ هزار خودرو عرضه کند.

اما با وکالتی کردن ۲۳۰ میلیون تومان پول برای ثبت نام محصولات ایران خودرو، حالا این شائبه ایجاد شده که حساب‌های بانکی متفاضیان به نفع ایران خودرو مسدود شده و این شرکت با دسترسی به حساب متقاضیان، تامین نقدینگی از این مسیر خواهد داشت.

این در شرایطی است که ایران خودرو دسترسی به حساب‌های مسدود شده توسط بانک‌ها ندارد و پول دپو شده نیز تنها به منظور ایجاد محدودیت در ثبت نام، جزو ملزمات این شرکت قرار گرفته است.

حالا این سوال مطرح است که از دپوی ۲۳۰ میلیونی چه کسی سود می‌کند؟

آنچه مشخص است اگر طبق پیش‌بینی‌ها سه میلیون نفر در سامانه ثبت نام کنند بیش از ۷۰۰ همت یعنی ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در شبکه بانکی کشور بلوکه می‌شود.

اگر چه مدت زمان بلوکه شدن پول در بانک‌ها ۱۵ روز است با این حساب بازهم ورود این میزان پول برای بانک‌ها جذابیت دارد. به همین دلیل است که بانک‌های کشور برای جذب مشتریان، حتی حاضر به تخصیص وام ۱۲۰ میلیون تومانی برای این دوره ۱۵ روزه شده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر