تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

از حاشیه تا متن در بهارستان؛ دومین روز و سومین جلسه بررسی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس + جزییات

سومین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم امروز -یکشنبه ۲۸ مردادماه- به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۲۸ تن از نمایندگان آغاز شد.

اقتصاد۲۴- دیروز اولین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی بود و مسعود پزشکیان رئیس جمهور برای دفاع از ترکیب کابینه و تشریح برنامه‌های دولت در صحن علنی مجلس حضور یافت و در دومین جلسه نوبت عصر هم نمایندگان صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند.

ابتدا صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مورد رسیدگی قرار گرفت؛ نماینده‌ای به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صحبت نکرد، لذا وزیر پیشنهادی در فرصت ۳۰ دقیقه‌ای به تشریح برنامه‌های خود پرداخت؛ سپس نوبت به بررسی صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید؛ بعد از اظهارات دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف، وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را تشریح کرد.

قرار است در نشست علنی امروز صلاحیت وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی، امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی شود.پ

موافقت کمیسیون اقتصادی با «همتی» وزیر پیشنهادی اقتصاد

خطیب: امنیت ایران مورد توجه سیاستمداران جهان است

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: امروز سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند. امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که قدرت، امنیت و اقتدار کشور ایران مورد توجه سیاستمداران جهان است.

امید است نمایندگان محترم بر اساس وظیفه قانونی خود حمایت همه جانبه را از دولت داشته باشند.

در مسیر خط پر افتخار علوی و ولایی امروز در نقطه‌ای ایستاده ایم که امنیت و اقتدار کشور مورد توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان و مورد اعتراف دوست و دشمن است.

از یک سو در منطقه‌ای قرار داریم که با جنگ‌ها و تنش‌های متعدد مواجهیم از جمله خلق درنده‌ترین مصداق تروریسم تکفیری تحت عنوان داعش و از سوی دیگر رونمایی از تروریسم دولتی با گسیختن افسار وحشی‌ترین باند نژادپرست صهیونیست و تولید بی سابقه‌ترین قتلگاه زنان و کودکان و سالخوردگان در منظر و مرآی جهانیان مواجه است

رویارویی دشمن با نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تا امروز همواره وجود داشته و امروز دشمن جنگ ترکیبی را با ابزار جنگ شناختی در دستور کار خود قرار داده است.

دشمن با طراحی اقدامات، تضعیف ساخت درونی را هدف گرفته است.

امروز سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند و بسیاری از پروژه‌های ضد امنیتی با مشارکت بازیگران مختلف و تقسیم کار صورت می‌پذیرد.

با این همه، جمهوری اسلامی ایران با لطف خدا و تدابیر رهبر انقلاب و حضور مردم و مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) در مسیر پیشرفت برای امنیت در حرکت است.

دستگاه‌های امنیتی و نیرو‌های مسلح کشور توانسته اند قدرتمندانه بر توطئه‌ها قائق آیند و امنیت و یکپاچگی را تأمین کنند.

زارعی، نمایندۀ مجلس: درود بر پزشکیان که به جای آقای جهانگیری، آقای عارف را معرفی کرد

زارعی، نمایندۀ مجلس گفت: مگر فراموش کردیم ۸۰۰ هزار میلیارد تومان را؟ با توزیع رانت نمی‌شود جامعۀ علوی درست کرد.

رئیس‌جمهور اول به خودش خدمت کرده که به جریان رادیکال فرصت نداده

حساب کنید اگر یک شخص رادیکال که می‌گفت مخالفین ما طالبان هستند روی کار می‌آمد چه اتفاقی می‌افتاد؟

الحمدالله وزیر محترم رای خواهد آورد، اما من به او رای منفی می‌دهم

رای منفی من نمادین است؛ هیچ کس را دعوت به رای ندادن به خطیب نمی‌کنم

شورای نگهبان نامه وزرای دولت سیزدهم را که فلان کس برای ریاست جمهوری شایستگی دارد را اعتنا نکرد، درود بر شورای نگهبان با توزیع رانت نمی‌شود جامعه علوی درست کرد

بر دستان جناب پزشکیان بوسه میزنم که به جامعه مدنی اسلامی مراجعه کرده‌اند و نه غربی

رئیس جمهور اول به خودش خدمت کرده که به جریان رادیکال فرصت نداده

موافقت کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با وزیر پیشنهادی اطلاعات

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.

 

منبع: فرارو
ارسال نظر