تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

حماس: پیشنهاد جدید آتش‌بس، شروط جدیدی را برای تبادل اسرا روی میز گذاشته

حماس با بیان اینکه پیشنهاد جدید در مورد آتش‌بس، شرایط جدیدی را در مورد تبادل اسرا وضع کرده و از سایر مسائل عقب‌نشینی کرده اعلام کرد: ما بر تعهد خود که در تاریخ ۲ ژوئیه پذیرفته‌ایم، تاکید می‌کنیم.

اقتصاد۲۴- حماس گفت: بعد از شنیدن صحبت‌های میانجیگران در مورد مذاکرات، برای ما محرز شد که نتانیاهو هنوز هم مانع دستیابی به یک توافق است.

این گروه افزود: پیشنهاد جدید [توافق مبادله اسرا و آتش بس]با شروط نتانیاهو همسو است، به ویژه مخالفت وی با آتش‌بس دائمی و خروج از غزه.

حماس بیان کرد: نتانیاهو شرایط و خواسته‌های جدیدی را مطرح می‌کند تا تلاش‌های میانجیگران را برهم بزند و جنگ را طولانی کند.

این گروه اظهار کرد: پیشنهاد جدید شروط تازه‌ای را در پرونده تبادل اسرا روی میز می‌گذارد و همزمان از بند‌های دیگر عقب نشینی می‌کند که مانع از دستیابی به توافق تبادل می‌شود.

حماس افزود: نتانیاهو را به طور کامل مسئول ناکامی تلاش‌های میانجیگران و مانع تراشی در مسیر دستیابی به توافق می‌دانیم.

حماس معتقد است که پیشنهاد جدید در مورد آتش‌بس، شرایط جدیدی را در مورد تبادل اسرا وضع کرده و از سایر مسائل عقب‌نشینی کرده است که منجر به مانع‌تراشی در این معامله می‌شود.

حماس خبر داد که ما بر تعهد خود که در تاریخ ۲ ژوئیه پذیرفته‌ایم، تاکید می‌کنیم که مبتنی بر اعلامیه بایدن و قطعنامه شورای امنیت است.

این گروه افزود: از میانجیگران می‌خواهیم مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و رژیم اشغالگر را ملزم به اجرای توافقات کنند.

حماس گفت: از میانجیگران خواستیم که برنامه‌ای برای اجرای آنچه به ما پیشنهاد شد و ما آن را پذیرفتیم ارائه دهند تا مذاکرات همچنان در یک چرخه معیوب نچرخد.

این گروه افزود: پیشنهاد جدید آمریکا برای پل زدن بین مواضع طرفین، متوجه تامین شرایط نتانیاهو است خصوصا در آنجا که توقف کامل جنگ و خروج کامل از غزه را رد و ادامه کنترل کریدور فیلادلفیا و نتزریم را تایید می‌کند.

ارسال نظر