تاریخ انتشار: ۰۶:۴۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
بازار خوشبین است؟

پیش بینی بورس امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

به نظر می‌رسد بازار علاوه بر اینکه نسبت به تصمیمات اخیر سازمان واکنش مثبت داشته، نسبت به سیاست گذاری دولت جدید نیز خوشبین است. آیا دولت چهاردهم می‌تواند اعتماد از دست رفته را به سهامداران برگرداند؟ب


اقتصاد۲۴- بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که در ۳ روز اخیر روند تغییرات شاخص‌های بورس صعودی بوده است. دیروز شاخص کل ۱۸ هزار و ۲۰۱ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۳ هزار و ۳۷۳ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۶۵ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش ۵۷۴ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری هلدینگ توسعه ملی (وبانک)، شرکت بوس کالای ایران (کالا) و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) نماد‌های سبزپوش بازار بودند که بیشترین رشد را داشتند. در فرابورس نیز شرکت صنعتی دوده فام (شصدف)، شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) و شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های پردیس (شرکت سرمایه گذاری پردیس)، درازک (شرکت دارویی رازک) و تکنو (شرکت تکنوتار) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن زایمده رود (ثرود)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) و شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید: کاهش دامنه‌نوسان؛ تهدیدی برای مزیت نقدشوندگی بورس


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۳۳۲ نماد صف خرید داشتند و ۱۴۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۵ درصدی به رقم ۵۸۳ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

با اعلام خبر تزریق سرمایه به بورس و انتشار اوراق تبعی روند بازار تغییر کرده و در سه روز معاملاتی اخیر شاخص‌های بازار سهام رشد کرده‌اند.

دیروز نیز شاخص بیش از ۱۸ هزار واحد معادل ۹ دهم درصد افت کرد و نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شستا، نوری و شپنا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. نکته جالب توجه تداوم ورود سرمایه به بازار و ورود پول حقیقی به نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز است.

دیروز نماد‌های فولاد، فملی، فخوز، نوری و حفارس بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

همچنین ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۶ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان رسید.

به نظر می‌رسد بازار علاوه بر اینکه نسبت به تصمیمات اخیر سازمان واکنش مثبت داشته، نسبت به سیاست گذاری دولت جدید نیز خوشبین است. آیا دولت چهاردهم می‌تواند اعتماد از دست رفته را به سهامداران برگرداند؟ این سوالی است که باید برای پاسخ به آن صبور باشیم.

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر