تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳۰ مرداد

تحلیلگران فنی بازار معتقدند قیمت‌ها با رشدی که داشتند، به محدوده مقاومتی مهم نزدیک شدند و در این نقاط خرید به صرفه نیست.

اقتصاد ۲۴- امروز بازار طلا و سکه در حالی شروع به کار می‌کند که روز گذشته مسیر صعودی را در پیش گرفت و قیمت‌ها به کانال‌های جدید وارد شدند. قیمت طلای آبشده که با افزایش وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد و به ۱۵ میلیون ۴۰۵ هزار تومان رسید؛ در معاملات پشت خطی برای ورود به پله پنجم و مرز مقاومت تلاش کرد و از میزان حباب منفی طلای آبشده کاسته شد. ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به دلیل افزایش تقاضا، به ۳ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت که نسبت به روز یکشنبه، حدود ۸۰ هزار تومان افزایش داشته است.

اما در بازار جهانی قیمت اونس طلا در آغاز معاملات روز یکشنبه مسیری متفاوت را در پیش گرفت و با کاهشی که تجربه کرد تا ۲۴۹۰ دلار پایین آمد. اونس طلا در ادامه با تغییر فاز، صعودی شد و مرز ۲۵۰۰ دلار را پس گرفت. به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند سرمایه‌گذاران بخشی از دارایی‌های طلای خود را فروختند تا بتوانند از افزایش‌های اخیر قیمت سود ببرند. آن‌ها همچنین منتظر اطلاعات بیشتر از سوی فدرال رزرو هستند و بر وقایع در خاورمیانه نظارت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: کار طلا فروشان در روز ۱۳ صفر سکه شد؛ صف‌های طویل برای خرید طلا


همچنین روز گذشته قیمت سکه امامی معاملات روزانه را در ۴۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شروع کرد و با جهش یک میلیون تومانی نسبت به روز یکشنبه، به ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. اما در عبور از مرز مقاومت ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ناکام ماند. این افزایش قیمت باعث شد که حباب سکه نیز رشد کند و به ۱۸ درصد برسد. بنابر گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، در سال ۱۴۰۳، حباب سکه به‌طور معمول بین ۱۷ تا ۲۴ درصد نوسان داشته و هرگاه از این محدوده خارج شده، بازار با تغییرات قیمتی مواجه شده است. البته، حباب سکه در بیشترین حالت به ۳۵ درصد و در کمترین حالت به ۱۶ درصد رسیده است. این در حالی است که تحلیلگران معتقدند در شرایط فعلی، خرید سکه نسبت به طلا منطقی‌تر است، زیرا سکه پتانسیل افزایش بیشتری دارد.

معامله‌گران بر این باورند که این تغییر مسیر صعودی ناشی از اشباع فروش در قیمت‌های پایین و عدم تزریق ارز توسط بازارساز است. به باور این گروه بازار‌ها در کف قیمتی خود اشباع فروش را تجربه کردند و برای تداوم روند نیازمند بازگشت به مسیر افزایشی بودند و با بازگشت قیمت‌ها، این اشباع فروش تخلیه خواهد شد.

با این حال پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز حاکی از آن است که تحلیلگران فنی بازار معتقدند قیمت‌ها با رشدی که داشتند، به محدوده مقاومتی مهم نزدیک شدند و در این نقاط خرید به صرفه نیست. سکه در جریان معاملات امروز مرز مقاومت مهم ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر با تداوم روند افزایشی روز گذشته، در بالای این مرز ثبیت روزانه دهد؛ ورود به کانال جدید و تداوم افزایش قیمت متحمل است.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر