تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

اونس طلا نزولی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۲۵۰۱ دلار و ۱۷ سنت رسید.

اقتصاد ۲۴- قیمت طلا در آستانه سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا بالاتر از ۲۵۰۰ دلار باقی مانده است. سخنرانی پاول می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره بانک مرکزی این کشور ارائه دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۲۵۰۱ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۱۵ درصدی به ۲۵۳۷ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز دوشنبه به یک رکورد جدید رسید و حالا در حدود همان ۲۵۰۰ دلار معامله می‌شود. پاول در روز جمعه در سیمپوزیوم اقتصادی سالانه جکسون هول سخنرانی خواهد داشت و انتظار می‌رود کاهش نرخ بهره در ماه آینده را اعلام کند. البته بازار بیشتر علاقه دارد بداند پس از آن چه اتفاقی می‌افتد.


بیشتر بخوانید: رویدادی که بازار جهانی طلا را تکان خواهد داد/ منتظر بالا رفتن قیمت طلا باشیم؟


قیمت طلا بیش از ۲۰ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش داشته که تا حدی به خاطر خوشبینی نسبت به آغاز روند کاهش نرخ بهره بوده است. البته افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه مخاطرات ژئوپلیتیکی و بی‌ثباتی‌های نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر هم از عوامل بالا رفتن قیمت این فلز گرانبها بوده است.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر گزارش اشتغال آمریکا هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و ممکن است استراتژی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره را تحت تاثیر قرار دهد. فدرال رزرو تلاش می‌کند تورم را بدون متوقف کردن رشد اقتصاد کاهش دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۹ دلار و ۷۹ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۱۰ درصدی ۹۶۱ دلار معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر