تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

آخرین وضعیت پرونده چای دبش+ فیلم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در حال حاضر یک نفر از کارمندان بانک و یک نفر مدیران وزارت جهاد کشاورزی و سه نفر از کارمندان گروه دبش در بازداشت هستند.

اقتصاد۲۴-اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت پرونده «چای دبش» و آخرین اقدامات و برخورد‌ها با عوامل این پرونده، گفت: در خصوص چای دبش تحقیقات گسترده‌ای از زمان تشکیل پرونده صورت گرفته و تقریباً از ٢٠٠ نفر از اشخاص حقیقی که به عنوان اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل در این شرکت و شرکت‌های تابعه بوده اند تحقیقات لازم به عمل آمده است.

وی افزود: درحال حاضر ٩ شرکت وابسته شرکت دبش فعال هستند و تعدادی از شرکت‌هایشان نیز غیرفعال اند این شرکت‌ها از ٢١ بانک تسهیلات ریالی به میزان ٣٣٠ هزار میلیارد ریال اخذ کرده بودند و تعهدات سنگینی در این خصوص داشتند.

کوثری گفت: مسئولیت‌هایی که ما می‌گیریم حقیقتاً یک امانت هست و باید به این امانت بسیار توجه کنیم و خوب نگهداری کنیم و خوب تحویل مسئولیت یا وزیر بعدی بدهیم و ان‌شاءالله این چنین باشد.

وی افزود: در مورد این پرونده تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته و تاکنون ۶۵ تا ٧٠ نفر احضار شده اند. در خصوص مدیران و کارمندان متخلفی که در وزارتخانه‌های، چون جهاد کشاورزی، وزارت صمت، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و گمرک و شبکه بانکی بودند تحقیق به عمل آمده و پرونده در حال تکمیل اطلاعات است. پس از جمع آوری اطلاعات اقدام لازم در خصوص این افراد صورت خواهد گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در حال حاضر یک نفر از کارمندان بانک و یک نفر مدیران وزارت جهاد کشاورزی و سه نفر از کارمندان گروه دبش در بازداشت هستند.

وی افزود: همچنین متهم اصلی «اکبر رحیمی» است که به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق ارز و کالا و عدم تودیع وثیقه ١۵٧ هزار میلیاردی در بازداشت است. اگر پرونده طولانی شده است به دلیل عدم همکاری این فرد بوده است که امیدواریم در صورت همکاری متهم شاهد به سامان رسیدن سریع پرونده باشیم.

منبع: مهر
ارسال نظر